به گزارش اکونا پرس،

 

 به نقل از شرکت ملی نفت ایران، نشست کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ (بالاترین سطح مدیریتی و تصمیم‌گیری) با حضور فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید به‌عنوان جانشین رئیس کمیته شرایط اضطراری، حبیب‌الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به‌عنوان فرمانده صحنه و دیگر اعضای این کمیته به‌صورت روزانه برگزار می‌شود.

در نشست این کمیته که با هدف تحلیل وضعیت برنامه‌های اجرایی کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ برگزار شد ضمن پیگیری و بررسی روند اجرایی شدن تصمیمات قبلی، وضعیت موجود انبارها و نحوه توزیع اقلام ضروری برای مدیریت بیماری مانند تجهیزات تشخیصی و درمانی و بهداشتی و داروهای تخصصی لازم بررسی و تامین اعتبار و بودجه لازم و تعیین متولی تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده که در جلسه قبل مصوب شده بود پیگیری شد.

مدیران صنعت نفت در این نشست همچنین از خدمت‌رسانی شبانه‌روزی تلاشگران بهداشت و درمان صنعت نفت به بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در سراسر کشور قدردانی کردند.

فرخ علیخانی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد فرودگاه‌های عملیاتی و هلی‌پورت‌ها گفت: دستورعمل‌های مناسبی در خصوص مواجهه با ویروس کووید ۱۹ تصویب‌شده و نظارت مدیریت اچ‌اس‌یی بر روند اجرایی این دستورعمل‌ها بسیار مهم است.

وی همچنین الگوی آماده‌شده برای پیگیری‌های بعدی در چهار بخش پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی را نیز تشریح کرد.

در ادامه نشست نیز حبیب‌الله سمیع به‌عنوان فرمانده صحنه ضمن ارائه آخرین گزارش مربوط به درمان بیماران در سراسر کشور و پیگیری آخرین تصمیم‌های اخذ شده، از آمادگی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت با رویکرد تربیت مربی، الزامات بهداشت عمومی و محیط و سلامت روان، بهبود تغذیه و نحوه استفاده از دستگاه تب‌سنج خبر داد.

وی ادامه داد: تآمین مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز از طریق پتروشیمی و وزارت بهداشت در حال انجام است و تاکنون روند بسیار خوبی داشته و بخش زیادی از نیازها تأمین و به شرکت‌ها و مراکز مختلف در کشور ارسال شده است؛ دستگاه‌های تب‌سنج نیز برای همه شرکت‌ها و مناطق خریداری و ارسال‌شده و از امروز نیز تب‌سنجی همکاران در بخش‌های مختلف به‌صورت منظم آغاز می‌شود.

سمیع با اشاره به تأمین و اعتبار مناسب مورد نیاز برای خرید اقلام مورد نیاز دارویی، تجهیزات و وسایل حفاظت فردی از سوی شرکت ملی نفت، گفت: در زمینه تأمین دارو برای بیماران بستری اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: کنترل دقیق‌تر شاغلان دارای بیماری زمینه‌ای، غربالگری و اندازه‌گیری درجه حرارت کارکنان عازم به مناطق عملیاتی و کنترل این عملیات از سوی اچ‌اس‌یی، استخراج وظایف امور کارکنان و ارائه دستورعمل‌های مربوطه به آنها، تعیین نقشه مناطق آلوده به ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت درمان صنعت نفت، اعلام میزان مرخصی مازاد کارکنان از سوی امور کارکنان به مدیریت‌ها و لزوم استفاده از این مرخصی‌ها، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان صنعت نفت و تعریف دورکاری برای کارکنان در معرض خطر و اقدام‌های انگیزشی و بررسی پیشنهادهایی برای جبران زحمات کادر درمانی و پرستاری نیز از مصوبات این کمیته بود.

شایان ذکر است جلسات سطح ۳ مدیریت بحران (بالاترین سطح در شرکت ملی نفت) به‌صورت مستمر و روزانه تا پایان شرایط اضطراری برگزار و بر نحوه اقدام‌ها و مصوبات نظارت دائمی خواهد شد.