به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر ثبت رکورد مصرف روزانه ۳۲ میلیون مترمکعب گاز در گیلان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و هماهنگی با دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، مصرف گاز طبیعی در استان روز ۱۳ اسفند امسال بار دیگر رکورد زد و توانستیم بیش از ۳۲ میلیون مترمکعب گاز به بخش‌های مختلف مصرف تحویل دهیم.

وی درباره مصرف گاز در این استان در زمستان امسال گفت: به علت کاهش ۶ درصدی دمای هوای استان نسبت به مدت مشابه پارسال، مصرف گاز با ۱۳.۱ درصد افزایش به حدود ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار کرد: مصرف خانگی هم با ۶۱ درصد بیشترین سهم را از مصرف گاز در فصل زمستان به خود اختصاص داده و پس از آن حوزه‌های صنعتی و تجاری با ۱۸ درصد، نیروگاهی با ۱۶ درصد و حمل‌ونقل با ۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

اکبر ادامه داد: شرکت گاز استان گیلان اقدام‌های لازم را برای تامین پایدار جریان گاز مشترکان به ویژه مشترکان خانگی در زمستان امسال به انجام رساند و یک بار دیگر توانست با خدمت‌رسانی شایسته به مردم و مشترکان عزیز و پایداری جریان گاز به‌خصوص در جریان بارش برف سنگین امسال، از این آزمون سخت سربلند بیرون آید.

وی ضمن قدردانی از همراهی همه گیلانی‌های فهیم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در فصل زمستان، از همه مشترکان درخواست کرد با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی روزهای سرد باقی‌مانده را نیز با امنیت و آرامش سپری کنند.