به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،حسین سلیمی، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ظرفیت نیروگاه بخار بندرعباس هزار و 320 مگاوات است و 60 درصدبرق استان هرمزگان توسط این نیروگاه تامین می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با بیان اینکه نیروگاه بخار بندرعباس از مهم ترین و استراتژیک ترین نیروگاه های جنوب شرق کشور محسوب می شود، تصریح کرد: یکی از اهداف شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گام برداشتن در راستای قطعات ساخت داخل است که در این زمینه تخصص وتعهد پرسنل سخت کوش نیروگاه بندرعباس با اتکاء به خودباوری ملی چشم انداز روشنی از این سند را به نمایش گذاشته اند که به مدد این همت والا، جایگاه نیروگاه بندرعباس در کشور برجسته شده است .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: یکی از افتخارات نیروگاه در سال های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.

سلیمی  از ساخت ۱۲۰  پروژه ساخت قطعات مکانیکی، الکترونیکی وابزار دقیق خبر داد و یادآور شد: در این زمینه صرفه جویی های بسیار زیادی شده است و قطعات ساخته شده در داخل به مراتب از نمونه خارجی آن بهتر است، که برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان ونیروگاه بندرعباس به شمار می رود.

سلیمی به ساخت باترفلای والو 60 اینچ خروجی c.w.pump ، اکچویتور کنترل والوهای آب شیرین کن

اسکن و ساخت  پره ی Lp روتور توربین

اسکن و ساخت نازل بلاک و پیچ های آن اشاره کرد و گفت : تمام  تعمیرات اساسی نیروگاه بندرعباس توسط مهندسان ونیروهای متعهد و متخصص و سازندگان داخلی انجام شده است