به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سید عبدالله موسوی با اشاره به اینکه چاه شماره ۴۷۴ در میدان نفتی مارون در موقعیت مناطق نفت‌خیز جنوب هفتم مردادماه سال ۹۸ آغاز و سوم فروردین امسال تکمیل نهایی شد، گفت: این چاه در عمق بیش از ۳ هزار متری حفر شده است.

وی با بیان اینکه در سه روز نخست فروردین ماه امسال در مجموع یک هزار و ۳۶ متر حفاری چاه‌ها اعم از اکتشافی، توسعه‌ای توصیفی و تعمیری به‌وسیله ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری انجام شده است، یادآور شد: ناوگان حفاری این شرکت بیش از ۷۰ دستگاه حفاری ملکی خشکی و دریایی اعم از سبک، سنگین و فوق‌سنگین در اختیار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، هم‌اکنون عملیات جابه‌جایی  ۱۱ دکل حفاری در موقعیت‌های عملیاتی در حال انجام است.

موسوی به فعالیت‌های شرکت ملی حفاری در دو بخش عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و تخصصی درسال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش عملیات حفاری به عنوان رکن اصلی صنعت حفاری عملیات حفر و تکمیل ۱۱۴ حلقه چاه با موفقیت انجام و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از مجموع چاه‌های حفر شده سه حلقه اکتشافی، ۳۹ حلقه توسعه‌ای توصیفی و ۷۲ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است، تصریح کرد: ۸۱ حلقه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۱۶ حلقه شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، سه حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن)، هفت حلقه در قالب پروژه‌ای و سه حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر شده است.