به گزارش اکونا پرس،

مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به تولید 60 درصد برق کشور به وسیله بخش غیر دولتی و خصوصی، پیمانکاران و تأمین کنندگان تجهیزات را بازوان توانای صنعت برق کشور عنوان و بر عزم صنعت برق برای تعامل سازنده و به حداقل رساندن نگرانی‌های این بخش تاکید کرد.

وی درعین حال متذکر شد: صنعت برق با وجود پیوستن سالانه یک میلیون مشترک جدید و و لزوم پاسخگویی به تعهدات خود همچنین لزوم ظرفیت سازی برای توسعه بخش‌های صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌های خدماتی، نمی‌تواند در حوزه سرمایه گذاری متوقف بماند و باید متناسب با توسعه بخش‌های تولیدی، ظرفیت‌های لازم را ایجاد کند.

وی افزود: به همین دلیل از سال گذشته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در صنعت آب و برق ایجاد شد و امسال تاکید شده است علاوه بر تمرکز بر ساخت و سازها، سازوکارها را نیز برای بهبود ارائه خدمات، ارتقاء دهیم بنابراین جریان سرمایه گذاری در صنعت برق بدون توقف دنبال خواهد شد و سازوکارهای مورد نیاز برای تأمین منابع پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

رجبی مشهدی با اشاره به حدود 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سالانه در  شبکه برق، میزان تحقق منابع را سالانه حدود 7 تا 8 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که صنعت برق را ناگزیر به اولویت بندی پروژه‌ها ساخته است.