به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی  در جریان افتتاح بزرگترین نیروگاه حرارتی استان لرستان، گفت: با بهره‌برداری از این نیروگاه تراز تولید برق استان روند صعودی گرفته و واحد بخار آن نیز امسال تکمیل خواهد شد.

محسن طرزطلب  در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد با تاکید بر اینکه پیش از این در استان لرستان نیروگاه حرارتی بزرگی وجود نداشت، گفت: در حال حاضر نیروگاه درود با ظرفیت 50 مگاوات یکی از واحدهای موجود در این منطقه است که به دلیل راندمان پایین آن تنها در فصل تابستان برای تامین نیاز شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نیروگاه 450 مگاواتی رودبار لرستان نیز تکمیل شده و در حال تولید برق است ولی بر روی خط 400 کیلوولت است. در این منطقه نیاز بود بر روی خط 230 کیلوولت بار جدیدی تزریق شود که با تلاش‌های صورت در سال 97 و بازگشایی اسناد اعتباری نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم‌آباد این پروژه توانست در روزهای پیک مصرف برق امسال با شبکه سنکرون شود.

طرزطلب نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد را بزرگترین نیروگاه حرارتی استان لرستان برشمرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم واحد بخار این مجموعه نیز امسال تکمیل شود تا با بهره‌برداری حداکثری از این نیروگاه شاهد ارتقای راندمان 35 درصدی آن به 48 درصد باشیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: مقرر شده است تا تفاهم‌نامه‌ای میان گروه صبا، مپنا و شرکت برق حرارتی به امضا برسد تا از محل مطالبات گروه صبا از وزارت نیرو بتوانیم فاز دوم این نیروگاه را آغاز کنیم.

وی با تقدیر از زحمات صورت گرفته از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت این نیروگاه، گفت: تامین منابع مالی این وجود از سوی مجموعه بنیاد صورت گرفته و حدود 310 میلیون برای این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد شد که در توسعه نیروگاه نیز به همین میزان سرمایه‌گذاری جدید صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای راه‌اندازی نیروگاه کلاس F در استان لرستان، گفت: در این خصوص مشکلاتی در زمینه تامین آب واحد وجود داشت که با قول مساعد استاندار لرستان امیدواریم عملیات ساخت این پروژه نیز با سرعت بیشتری توسط مپنا ادامه پیدا کند.

طرزطلب با تاکید بر اینکه تزار فعلی تولید برق استان لرستان منفی است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این نیروگاه تراز تولید برق استان به آرامی روند صعودی گرفته و مثبت خواهد شد تا علاوه بر تامین کامل برق مورد نیاز خود استان بتوانیم در تامین برق سایر استان‌های همجوار نیز اثرگذار باشیم.

وی بر ضرورت افزایش سرعت ساخت واحد بخار نیروگاه خرم‌آباد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مسئله افزایش راندمان و هدررفت انرژی بیش از گذشته دارای اهمیت است و نیازمند ساخت واحدهای بخار و راندمان موجود در این بخش هستیم.