به گزارش اکونا پرس،

 

 به نقل از شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق،مهندس سیدعلی مصطفوی، رئیس اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، اظهار داشت: با آماده سازی و اجرای فونداسیون جهت استقرار دکل حفاری، اولین فاز تعمیر چاه هشت خانگیران توسط اداره حفاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با موفقیت انجام شد. 

وی افزود: پس از تعمیر چاه، در فاز دوم با بهره گیری از ظرفیت شرکت های پیمانکاری بومی، عملیات سیویل و محوطه سازی شامل اجرای حصار، نگهدارنده (SUPPORT) خطوط لوله و تأسیسات فرآورشی و همچنین کانال انرژی اتصال بین اتاق کنترل تا تأسیسات تولیدی و غیره در چند مرحله صورت پذیرفت.

 ،  پس از تعمیر چاه هشت خانگیران، ترخیص دکل حفاری و محوطه سازی، با بهره گیری از توان و ظرفیت متخصصان داخلی شرکت، عملیات نصب تأسیسات سرچاهی شامل مکانیکال، برق و ابزار دقیق به صورت همزمان و در کنار انجام تعمیرات اساسی سالیانه و از پیش برنامه ریزی شده با موفقیت به پایان رسید. هم اکنون روزانه یک میلیون متر مکعب گاز از این حلقه چاه برداشت می شود. 

این گزارش می افزاید،  علی رغم محدودیت های ناشی از شیوع کرونا ، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی، با صرف هفت هزار و 296 نفر ساعت عملیات نصب تأسیسات سرچاهی بدون حادثه و به صورت ایمن پایان یافت و چاه هشت خانگیران با موفقیت به مدار تولید پیوست.