به گزارش اکونا پرس،

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه متعهد به حفظ محیط‌زیست خواهیم بود افزود:راه‌اندازی واحد الفین از تیرماه سال‌ جاری آغاز می‌شود.

مهندس نجفی به پروژه ساماندهی پساب فوق شور(ZLD) به عنوان یک پروژه مدرن در پتروشیمی ایلام اشاره کرد و ادامه داد:این پروژه با هدف حفظ محیط‌زیست با سطح تخلیه مایع صفر برای نخستین بار در کشور و در پتروشیمی ایلام راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا ابدالی مدیر کل محیط‌زیست استان ایلام نیز در این نشست با تبریک هفته محیط زیست و تمجید از اقدامات زیست‌محیطی شرکت پتروشیمی ایلام گفت:افتخار می‌کنیم بزرگترین مجتمع تولیدی در غرب کشور موفق به دریافت "تندیس سیمین صنعت سبز "شده است.

وی عملکرد پتروشیمی ایلام در حفظ و احیای محیط‌زیست را بسیار موفق عنوان کرد و افزود:اکنون پتروشیمی و محیط زیست در استان در یک اشتراک زیست‌محیطی قرار دارند.

مدیر کل محیط‌زیست استان افزود: دریافت تندیس سیمین صنعت سبز توسط شرکت پتروشیمی ایلام از دستان معاون محترم رئیس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزیر نفت افتخار بزرگی برای صنعت پتروشیمی و محیط‌زیست استان است. 

ابدالی افزود:استان ایلام به عنوان یک استان محیط زیستی در کشور مطرح و استان سوم کشور در این حوزه می‌باشد.

مهندس روح‌اله رمضانی رئیس واحد HSE شرکت پتروشیمی ایلام نیز با ارایه گزارشی از اقدامات زیست محیطی در این شرکت اظهار داشت:پتروشیمی ایلام در سال‌های۹۵ و ۹۷ موفق به دریافت تندیس صنعت سبز شده است.

وی افزود:نصب پایش آنلاین، دریافت ایزو ۱۴۰۰۱ از شرکت IMQ ، فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ، توسعه فضای سبز و استقرار سیستم مدیریت انرژی از مهم‌ترین اقدامات پتروشیمی ایلام در راستای حفظ محیط‌زیست بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام در پایان این نشست ، غلامرضا ابدالی با اهدای لوح سپاس از مهندس نجفی مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام برای دریافت تندیس سیمین صنعت سبز تقدیر کرد.