به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی صبح امروز 13 مرداد ماه سال جاری در مراسم کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های گازرسانی استان خراسان رضوی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولین استانی و محلی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش شرکت ملی گاز ایران در این زمینه و ارائه خدمتی پاک به مردم که بسیار ستودنی است، اکنون به ثمر نشسته و ما شاهد آن هستیم که ضریب نفوذ گاز در روستاها و شهرهای کشور، بی نظیر است.

وی با بیان این که گازرسانی به صنایع، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد، گفت: با گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی، یکی از چالش‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف که داشتن منبع مطمئن تأمین انرژی است، رفع شده و امیدواریم که با تداوم این روند، شاهد به کارگیری بیشتر سرمایه‌های سرگردان در کشور باشیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در برنامه‌های کلان وزارت نفت، که تداوم پروژه های گازرسانی روستایی و صنعتی در آن دیده شده، بتوانیم شاهد آبادانی هرچه بیشتر کشور باشیم.

وی افزود: اکنون چند روستای استان خراسان رضوی فاقد گاز هستند که امیدواریم با همت و تلاش‌های وزارت نفت با گرفتن تصمیم‌های مناسب، این روستاها نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند و برنامه کلان پروژه گازرسانی توسط وزارت نفت ادامه یابد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با آغاز نهضت گازرسانی در سال‌های اخیر، مردم نسبت به گذشته رفاه بیشتری دارند، گفت: پروژه‌های گازرسانی زمینه را برای سرمایه‌گذاری هموار کرده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما توانست باوجود تحریم‌ها و مشکلات ظالمانه خارجی، مقاومت خوبی داشته باشد، گفت: مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که انقلاب اسلامی توانسته زیرساخت‌های مورد نیاز مردم را تا حد بسیار زیادی تأمین کند، اکنون بسیاری از کشورهای نفتی دنیا به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب، در صورت بروز تحریم، حتی قادر به انجام کوچک‌ترین کارها مانند تولید بنزین نیستند.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در گذشته از منبع انرژی سرخس جدا بودیم و در بحران سال ۸۶ پس از قطع واردات گاز از ترکمنستان، دچار مشکلات جدی شدیم که وزارت نفت با احداث خط گازرسانی به شمال کشور، این مشکل را برطرف کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان، یادآور شد: وزیر نفت دغدغه ارتقای کیفیت و بهره‌وری را دارد که در این زمینه مشغول تهیه اسنادی برای بهره‌برداری بهینه از منابع خدادادی است.