به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی، سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، به میزان مصارف خانگی، تجاری و .... در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: میزان گاز تحویلی به خطوط به نسبت مدت مشابه سال گذشته و در همین بازه زمانی، ۴ درصد افزایش داشته، ضمن آن که از نظر مصارف خانگی و تجاری و صنایع عمده نیز، حدوداً 10 درصد افزایش را تجربه کردیم.

وی به مصرف نیروگاه‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در همین بازه زمانی، میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز  ۷ درصد افزایش داشته که همه این‌ها با توجه به همان برنامه مشخص از پیش تعیین شده صورت گرفت و این مهم، توانست تولید را ما را مطابق با برنامه به پیش برده و گاز را به موقع به مصرف‌کنندگان در اقصی نقاط کشور برساند.

جولایی با اشاره به توسعه هوشمندانه شبکه انتقال گاز ایران در طول پنج سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: با ساخت و بهره‌برداری از خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار جدید، هم اکنون امکان انتقال و توزیع هرگونه افزایش تولید گاز در جنوب کشور فراهم شده است.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأمین پایدار گاز بخش خانگی حتی در دورترین نقاط کشور را اولویت نخست و خط قرمز شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و گفت: تلاش شبانه روزی همکارانم در صنعت گاز، موجب شده تاکنون شاهد افت فشار یا قطعی گاز در این بخش نباشیم و به یاری خدا، این مهم همچنان اولویت اصلی ما در سال جاری نیز خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان، افزود: ولی هم‌وطنان عزیز حتماً باید این نکته را مد نظر داشته باشند که هرچند ما دارای ذخایر عظیم گاز هستیم و مشکلی هم برای تأمین گاز مصرفی بخش خانگی و تجاری نداریم، ولی حتماً باید از این نعمت خدادادی بهینه استفاده کرده و آن را هدر ندهیم، ضمن آن که با این کار، می‌توانیم این نعمت خدادادی را برای نسل‌های آتی نیز حفظ کنیم.