به گزارش اکونا پرس،

در ابتدای این جلسه حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در خصوص انتقال اماکن خدماتی، رفاهی به شرکت عملیات غیرصنعتی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده است که تمامی شرکت های منطقه به فعالیت اصلی و ذاتی خود بپردازند. این فعالیت ذاتی به این معناست که شرکت هایی که وظیفه تولید را بر دوش دارند تمرکز خود را بر روی تولید و شرکت های خدماتی و آموزشی هم تمرکز خود را به مباحث‌ غیرتولیدی بگذارند.

حمیدرضا رستمی افزود : شرکت های پتروشیمی بندرامام و عملیات غیرصنعتی، هردو متعلق به شرکت هلدینگ خلیج فارس می باشند که شرکت عملیات غیرصنعتی وظیفه خدمات رسانی در بخش های رفاهی، فرهنگی و ورزشی را بصورت تخصصی بر عهده دارد. اما در این بین فعالیت هایی همچون مهمانداری، هتل، رستوران، پرواز و ورزش در پتروشیمی بندرامام صورت می گیرد که جزو وظایف این شرکت نیست و‌ بصورت موازی با فعالیت های شرکت عملیات غیرصنعتی در حال انجام است. 

طبق سیاست های شرکت هلدینگ خلیج فارس می بایست در راستای بالا بردن کیفیت خدمات رسانی و اجرایی کردن امور، هر شرکت تولیدی به وظایف تولید و هر شرکت غیرتولیدی و‌خدمات رفاهی به وظیفه خدمات رسانی خود بپردازد. در همین راستا مقرر شده است که بخش های غیرتولیدی و خدماتی به شرکت عملیات غیرصنعتی و همچنین بخش های آموزشی به شرکت ره آوران فنون پتروشیمی منتقل شوند.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ضمن تاکید بر عدم تغییر در وضعیت کارکنان خاطر نشان کرد: در این انتقال هیچ گونه تغییری در وضعیت کارکنان، صورت نخواهد گرفت. به طوری که محل کار، حقوق، مزایا، نوع شغل و امنیت شغلی کارکنان هیچ تغییری نمی کند و کارکنان مانند گذشته زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس فعالیت می کنند و تنها کارفرما تغییر می کند و پیمان ها منتقل می شوند.

در ادامه جلسه محسن آتش زمزم  مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی اظهار داشت: تصمیم بر انتقال اماکن بین شرکت ها، یک تصمیم شخصی نیست بلکه ثمره کار، تحقیق و تحلیل چند ماهه یک گروه متخصص و‌کارشناس است.

وی افزود : صاحب اصلی شرکت های پتروشیمی بندرامام و ‌عملیات غیرصنعتی، شرکت هلدینگ خلیج فارس است و‌قطع به یقین هر حمایتی که بر روی پتروشیمی بندرامام و‌ دیگر شرکت های تولیدی وجود دارد ، برای شرکت عملیات غیرصنعتی هم وجود دارد و هیج تفاوتی میان کارکنان دیگر شرکت های هلدینگ خلیج فارس و عملیات غیرصنعتی وجود ندارد. 

از آنجاییکه ۱۰۰ درصد سهام شرکت عملیات غیرصنعتی متعلق به هلدینگ خلیج فارس است همواره هلدینگ خلیج فارس حمایت همه جانبه از این شرکت می کند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی یادآور شد: طی سال های گذشته  فعالیت هایی در پتروشیمی بندرامام صورت گرفته که در حیطه کاری و تخصصی این شرکت نبوده و‌می بایست این فعالیت ها بصورت تخصصی در شرکت عملیات غیرصنعتی اجرایی شود. 

در شرکت عملیات غیر صنعتی چندین مرکز آموزشی وجود دارد که جزو وظایف و تخصص این شرکت نیست و به همین منظور مقرر شده که بخش های آموزشی به شرکت ره آوران فنون پتروشیمی انتقال یابد زیرا که آموزش در حوزه تخصصی این شرکت است.

آتش زمزم در پایان اظهار داشت: در این انتقال از حقوق ، مزایای کارکنان کسر نخواهد شد و هیچ گونه تعدیل نیرویی هم رخ نخواهد داد. شرکت های عملیات غیرصنعتی، پتروشیمی بندرامام و همچنین شرکت هلدینگ خلیج فارس بعنوان صاحب دو شرکت تضمین می دهند که هیچ گونه تغییری در وضعیت کارکنان و امنیت شغلی آن ها صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است طی ماه های گذشته چندین جلسه در خصوص انتقال اماکن از پتروشیمی بندرامام به عملیات غیرصنعتی میان مدیران ارشد پتروشیمی بندرامام و همچنین کارکنان خدمات اجتماعی شرکت برگزار شده و مدیران شرکت به تمامی سوالات و ابهامات کارکنان پاسخ دادند.

photo_2020-09-07_15-30-19