به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ پرویز صالح وند،با اشاره به انجام موفقیت‌آمیزعملیات حفاری چاه شماره ۱۰دانان گفت: این شرکت در راستای اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید میادین نفتی کشور که از سوی شرکت ملی نفت ایران تدوین‌شده است پروژه‌های نفت شهر، دانان و سعادت‌آباد را در استان‌های کرمانشاه، ایلام و فارس در دست اجرا دارد.

وی با توضیح اینکه میدان نفتی دانان در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلران در استان ایلام واقع‌شده است، اظهار کرد: چاه پیش‌گفته در عمق سه هزار و ۶۲۰متری حفر و با تولید دو هزار و ۲۰۰ بشکه در روز به تولید مطلوب رسیده که نسبت به‌ پیش بینی‌ها، افزایشی بیش از دو برابردارد.

صالح وند بیان داشت: از ویژگی‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید با استفاده از دانش فنی و توان متخصصان، پیمانکاران و سازندگان قطعات و تجهیزات ساخت داخل است که در شرایط تحریم بااتکا به منابع و توانمندی‌های کشور اجرا می‌گردد.

مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، عملیات حفاری یازده حلقه چاه در میدان نفتی دانان در دستور کار قرار دارد و نفت استحصال‌شده از چاه‌های این میدان از طریق خطوط لوله به واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی دهلران انتقال خواهد یافت.