به گزارش اکونا پرس،

 مجید فلاح رمضانی کارشناس ارشد فرآیند خطوط ارتباطی و جداسازی هوای شرکت فجر انرژی خلیج فارس در گفت وگو با روابط عمومی اظهار داشت: تیم های عملیاتی مشترک فجر انرژی و شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، خط انشعاب از شبکه آب آتش نشانی منطقه را در مدتی کوتاه با موفقیت و بدون افت فشار شبکه جدا کرده و به هدف عملیاتی خود دست پیدا کردند.

وی با اشاره به استفاده پالایشگاه بید بلند از مخازن ذخیره هیدروکربنی پتروشیمی فارابی افزود: به دنبال راه اندازی واحدهای جدید پالایش گاز بید بلند و ذخیره سازی محصول مایعات هیدروکربنی  و با توجه به لزوم تداوم تولید در آن پالایشگاه، ایمن سازی شبکه آتش نشانی شرکت پتروشیمی فارابی با اتصال آن به شبکه آب آتش نشانی شرکت فجر انرژی خلیج فارس و منطقه ویژه در دستور کار قرار گرفت.

کارشناس فرآیند خطوط ارتباطی و جداسازی شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: در این راستا پس از بازدیدهای میدانی با حضور مدیران ارشد و کارشناسان شرکتهای فجر انرژی خلیج فارس و پالایشگاه بید بلند، سناریوهای مختلف جهت ایزوله کردن و قطع جریان آب برای دریافت انشعاب تهیه و تدوین شد.

وی گفت: همچنین الزامات طراحی این اتصالات با حضور سرپرست پروژه تاسیسات شرکت بید بلند و کارشناسان HSE و خدمات فنی شرکت فجر انرژی خلیج فارس در اداره های مهندسی عمومی و بازرسی و مهندسی فرایند مورد بررسی قرار گرفته و نقشه شماتیک اجرایی و سناریوهای اجرا با رعایت کلیه استانداردهای صنعتی صورت جلسه شد.

فلاح  رمضانی ادامه داد: امور HSE فجر انرژی خلیج فارس برای ایزوله کردن و کاهش فشار خطوط محل انشعاب به صورت شبانه روزی با هماهنگی شرکت های مستقر در سایت 5 خطوط آب آتش نشانی را در ایمن ترین حالت ممکن و بدون افت فشار شبکه آب آتش نشانی  آماده سازی کرده و خط را برای برشکاری و اجرای نقشه تغییر، به پیمانکار تحویل داد.

وی عنوان کرد: تیم فنی پالایش گاز بید بلند نیز شیرها و لوله های مورد نیاز را به تایید اداره های مهندسی عمومی و بازرسی شرکت فجر انرژی رسانده و با نظارت اداره خدمات فنی، عملیات اجرایی را صبح جمعه به پایان رساند. در پایان نیز عملیات تیم  HSE تمام مسیرها را به حالت معمول خود  برگرداننده و آب آتش نشانی را بدون وقفه برای شرکت های ذینفع تامین کرد.

گفتنی است شرکت فجر انرژی خلیج فارس وظیفه مدیریت شبکه آب آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را بر عهده دارد و این عملیات از بامداد پنجشنبه 27 شهریور تا 8 صبح جمعه روز بعد و در کمتر از 10 ساعت با موفقیت صورت گرفت.