به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ علیرضا عیدک زاده با گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی و تبریک این روز به آتش‌نشانان و کارشناسان ایمنی و کارکنان این شرکت افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای کارکنان و دیگر بخش‌های عملیاتی و مدیریت ایمنی فرآیند و مدیریت ایمنی در سطح مدیران و سرپرستان به‌صورت آنلاین و مجازی در حال برگزاری است.

وی گفت: دوره‌های آموزشی که پیش‌تر به‌صورت تئوری برگزار می‌شدند، با شیوع بیماری کرونا و لزوم استمرار آموزش به عنوان اصل مهم ارتقای عملکرد کارکنان، در زمینه PSM و HSE-MS جهت سرپرستان و کارکنان ایمنی و آتش نشانی ستاد و شرکت های زیرمجموعه بصورت مجازی ارائه می شود.

عیدک زاده در ادامه پیرامون تجهیز ایستگاه های آتش نشانی در مناطق عملیاتی نیز گفت: با توجه به ماهیت تاسیسات مناطق عملیاتی و حادثه خیز بودن این مناطق لازم است که ایستگاه های آتش نشانی و ماشین آلات اطفاء حریق مستقر در این مکان ها ضمن تعمیر و بروز رسانی مستمر جهت سرویس دهی آماده به کار باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد بیست ایستگاه فعال آتش نشانی فرعی و اصلی با امکانات مناسب در مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درحال ارائه خدمت و پشتیبانی ایمنی بوده و در عملیات تولید نفت و گاز نقش خود را ایفا می کنند.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پایان درباره نصب سیستم های اطفا و حریق خاطر نشان کرد: در راستای پیشگیری از هرنوع حادثه منجر به آتش سوزی ، ساختمان های ستادی و عملیاتی به بطور کامل به سیستم های اعلان و اطفاء حریق تجهیز و ساختمان ستاد مرکزی نیز به سیستم خروج اضطراری شوتینگ مجهز می باشد و این تجهیزات بصورت دوره ای نیز بروز رسانی می شوند.