به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران،در این نشست که با رعایت کامل شیوه نامه های پیشگیری از شیوع کرونا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اهم فعالیت تولیدی شرکت بهره برداری نفت وگاز شرق و منطقه عملیاتی سراجه قم در نیمه نخست سال جاری و برنامه پیش بینی تولیدچاه های نفت و گاز برای نیمه دوم سال مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس رامین حاتمی گفت:درشرکت بهره برداری نفت و گاز شرق طی مدت شش ماه نخست سال جاری علاوه برتولید، تزریق گاز در مخزن شوریجه D، به میزان ۹۳درصد برنامه تحقق یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میزان گاز تولیدی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون از مجموع چاه های تحت پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب می باشد که با این توان تولید می توان گاز موردنیاز استان شمال شرق کشور را تامین نموده و همچنین درصد تحقق برنامه تولید تکلیفی گاز در این شرکت ۱۰۰.۶ درصد می باشد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایراندرخصوص ایجاد بانک اطلاعاتی PDMS در شرکت نفت و گاز شرق گفت: این اقدام دستاورد خوبی است که با ذخیره سازی اطلاعات، امکان تجزیه و تحلیل بهمنظور راهبری واخذ بهینه ترین تصمیم را فراهم می آورد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه این نشست ضمن بررسی عملکرد و برنامه ذخیره سازی گاز در منطقه عملیاتی سراجه قم اظهار داشت: سال گذشته در منطقه عملیاتی سراجه قم ۹۰۲ میلیون مترمکعب گاز باز تولید داشتیم و به میزان ۸۶۹ میلیون متر مکعب نیز به این مخزن طبیعی تزریق گاز شده که پیش بینی می شود، امسال با اضافه شدن حداقل ۱۵۰ میلیون مترمکعب، توان بازتولید به بیش از یک میلیاردمترمکعب در این منطقه برسد.

رئیس هیأت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به آمادگی این شرکت در تولید گاز زمستانی گفت: با افزایش ذخیره سازی گاز در منطقه عملیاتی سراجه قم به مقدار ۹۸۰ میلیون مترمکعب آمادگی کامل برایتأمین و پشتیبانی خط سراسری گاز درفصل سرما را داریم که این خود نویدبخش زمستانی گرم در خانه هموطنان مان خواهد بود.