به گزارش اکونا پرس،

محسن طرزطلب  با اشاره به اینکه تا پایان سال جهش تولید ظرفیت نیروگاه‌های کشور از مرز 85 هزار مگاوات عبور خواهد کرد، ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در صنعت برق این ظرفیت تا پیک تابستان سال آینده به حدود 86 هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ایران در میان سازندگان سرآمد توربین‌های گازی نیروگاهی قرار گرفته است، گفت:‌ در زمینه ساخت توربین‌های گازی و واحدهای بخار تکنولوژی 100 درصدی در داخل کشور وجود دارد و محصولات تولیدی توسط متخصصان داخلی به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه ظرف دو سال آینده نیروگاه‌های کلاس اف(راندمان بالا) به دست متخصصان ایرانی ساخته خواهد شد، گفت: از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت برق حرارتی برای سال جهش تولید طراحی توربین ملی با راندمان 60 درصد است که در تلاشیم عملیات اجرایی این توربین به زودی در یکی از نقاط مورد نیاز کشورمان آغاز شود.

طرزطلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه واحدهای گازی نیروگاه جدید زرند سال آینده وارد مدار می‌شوند، ادامه داد:‌ نیروگاه سیکل ترکیبی زرند دارای دو واحد گاز و یک واحد بخار مجموعا به ظرفیت 500 مگاوات است که در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای گازی نیروگاه به 51 درصد رسیده و امیدواریم برای پیک تابستان سال آینده هر دو واحد یاد شده به بهره‌برداری برسند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 120 میلیون یورو برای احداث واحدهای گازی نیروگاه هزینه شده است، گفت: تمامی تجهیزات اصلی این مجموعه شامل توربین، ژنراتور، ترانس و تجهیزات کمکی آن ساخت داخل بوده و پس از بهره‌برداری کمک شایانی به تامین انرژی مورد نیاز کرمان و استان‌های همجوار این منطقه به منظور گذر از پیک تابستان سال آینده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه زرند توسط متخصصان داخلی و با سرمایه‌گذاری دولت در حال اجراست، اضافه کرد: راندمان نیروگاه جدید با افزایش 18 درصدی به 48.5 درصد خواهد رسید و به دلیل استفاده از سوخت گاز آلایندگی بسیار کمی دارد و به لحاظ زیست محیطی دارای شرایط بسیار مناسبی است.