به گزارش اکونا پرس،

مهندس احمد محمدی با اشاره به دریافت گواهینامهISO 50001  از سوی این شرکت اظهار داشت: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نخستین شرکتی است که در میان شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران موفق به دریافت این گواهینامه شده است.

وی افزود: سیستم مدیریت یکپارچه مصرف انرژی در مرحله نخست در ۱۸۲ باب ساختمان ستادی در اهواز با زیربنای ۴۴۵ هزار متر مربع اجرا شد که مصرف برق سالانه آنها  ۱۰۴/۰۰۰/۰۰۰کیلو وات ساعت است و استقرار این سیستم موجب انجام فعالیت های لازم برای بهبود مصرف انرژی بر اساس استانداردهای بین المللی و افزایش کارایی مصرف انرژی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان ساخت: این شرکت با فعالیت در پهنه جغرافیایی ۵ استان جنوب غرب کشور و دارا بودن صدها واحد و تاسیسات صنعتی یکی از مصرف کنندگان بالای انرژی در بخش های ساختمان و صنعت محسوب می‌شود که مدیریت بهینه مصرف انرژی در آن سود و صرفه اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی به همراه دارد.

مهندس محمدی گفت: مناطق نفت خیز جنوب در سال‌های اخیر نیز طرح های متعددی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی تعریف و اجرا نموده که از جمله آن استقرار سامانه پایش آنلاین مصرف انرژی ساختمان‌های ستادی، طرح مدیریت سبز، پایش مستمر انرژی در واحدهای فرایندی تولید نفت و گاز، قرارداد فروش گازهای ارسالی به مشعل و قراردادهای جمع آوری گازهای مشعل در حدود ۹۵ درصد از تاسیسات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را می توان نام برد.

شایان ذکر است استقرار نظام مدیریت انرژی در راستای اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف (ابلاغی مقام معظم رهبری) و مطابق ابلاغیه مقام عالی وزارت برنامه‌ریزی شد و در فاز اول در همه ساختمان‌های ستاد و ساختمان‌های مجتمع آموزش فنون اهواز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا و در مهرماه ۱۳۹۹  گواهینامه بین‌المللی ISO 50001 از سوی این شرکت با موفقیت دریافت گردید.