به گزارش اکونا پرس،

این جلسه با حضور مدیر کل محیط زیست استان بوشهر، مدیر عامل شرکت شرکت پتروشیمی پارس و همچنین معاون آموزش پرورش استان بوشهر و رییس مرکز آموزش سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده سازمان های مردم نهاد به صورت آنلاین برگزار شد.

خلاصه ای طرح محیط یار به شرح زیر می باشد:

به منظور آموزش همگانی دانش آموزان و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین کودکان جامعه ، ادره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر طرح جامع آموزش محیط یاران دانش آموز را به منظور آموزش ۵.۰۰۰ دانش آموز مقاطع تحصیلی سوم تا پنجم دبستان، تهیه و تدوین شد.

شرکت پتروشیمی پارس ، بعنوان یکی از شرکتهای صنعتی مستقر در استان بوشهر و حامی همیشگی محیط زیست ، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست استان، مسئولیت پشتیبانی مالی و حمایت مادی و معنوی طرح مذکور را بر عهده گرفت.

پس از انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل محیط زیست استان و شرکت پتروشیمی پارس ، موسسه آموزشی گاما به عنوان مجری طرح انتخاب و وظیفه اجرای کامل آموزش دانش آموزان جامعه هدف را با همکاری انجمن های محیط زیستی استان و مربیان بهداشت مدارس بر عهده گرفت.

اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه فرآنید اجرای پروژه، تعداد ۳۵ مدرسه را بعنوان مدارس منتخب با پراکندگی در تمامی شهرستان ها و بخش های استان، به مجری طرح معرفی نمود.

در مرحله اول، تمامی مربیان و مدیران مدارس با شرکت در جلسات توجیهی ، با نحوه اجرای کار آشنایی پیدا کردند و پس از آن با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش ، مربیان فرایند آموزش دانش آموزان را در ۴ جلسه آموزشی آغاز نمودند تا تمامی دانش آموزان مدارس جامعه هدف با کلیات و مبانی حفاظت از محیط زیست آشنایی پیدا کنند.

در مرحله دوم، با همکاری مدیران و مربیان مدارس و نیز مربیان انجمن های محیط زیستی ، ۱۰ درصد از دانش آموزان آموزش دیده به عنوان محیط یار انتخاب و در مجموع با گزینش ۵۰۰ محیط یار در سراسر استان ، با تهیه لباس فرم و اقلام آموزشی دیگر، کار آموزش های تخصصی محیط یاران و خانواده آنها در ۶ جلسه شروع بکار کردند.

دانش آموزان محیط یار ، با حضور در محله و محل زندگی خود و در تعامل با اطرافیان ، مراقبت و محافظت از محیط زیست را به دیگران یادآوری و از آنها درخواست کمک به حفاظت از محیط زیست را دارند.

در ضمن محیط یاران با استفاده از تجهیزات دور ریختنی بازیافتی ، اقدام به ساخت کاردستی های کاربردی می کنند و یا با کشیدن نقاشی های گوناگون، مخاطرات محیط زیستی را به تصویر می کشند.

در دفترچه های خاطره نگاری، اقدام به نگارش خاطرات و نیز انشاء هایی با موضوع حفاظت از محیط زیست کردند.

در نهایت با برگزاری نمایشگاه از آثار تولیدی توسط محیط یاران و با حضور و بازدید والدین و نیز سایر افراد جامعه ، دست آوردهای طرح به نمایش عموم گذاشته شد.