به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس سید ابوالحسن محمدی با اشاره به آمادگی کامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق از جهت تولید و تامین گاز مصرفی استان های شمال و شمال شرق کشور اظهار داشت: معمولا از آذر ماه شاهد کاهش دما هستیم و به نوعی تولید زمستانی شرکت آغاز می شود. در سال جاری، کاهش دما و ورود به فصل سرما از اواخر آبان ماه آغاز شد و از این جهت تولید زمستانی نیز زودتر شروع شده است. 

مهندس محمدی از مخزن ذخیره سازی شوریجه به عنوان پشتیبان تولید در فصل زمستان یاد کرد و افزود : در سال جاری با تزریق یک میلیارد و 856 میلیون متر مکعب گاز در هشت ماه ابتدای سال بالاترین رکورد ذخیره سازی را در مخزن شوریجه D داشته ایم و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است و در حال حاضر نیز روزانه 17.2 میلیون متر مکعب به عنوان بالاترین رکورد، بازتولید از این مخزن انجام می شود.

وی تصریح کرد : مجموع گاز تولیدی  از ابتدای سال تا کنون، 9 میلیارد  و 900 میلیون متر مکعب گاز است که این میزان چهار درصد بالاتر از تولید تکلیفی است.

بر اساس این گزارش ،  تولید پایدار گاز به ویژه در فصل زمستان نیازمند پیش بینی، برنامه ریزی  و انجام اقدامات لازم برای مقابله با شرایط اضطراری است و این مهم در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق همه ساله و به طور کامل و دقیق انجام می شود و در حال حاضر این مجموعه از آمادگی کامل برای تولید زمستانی برخوردار است . همچنین برنامه ریزی و انجام درست تعمیرات اساسی بخش های مختلف تاسیساتی، پایش مستمر وضعیت و انجام خدمات پشتیبانی از جمله اقدامات لازم در راستای آمادگی و تولید پایدار گاز صورت گرفته  است.