به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این مراسم در سالن اجتماعات هلدینگ خلیج فارس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و از طریق فضای مجازی نیز پخش مستقیم شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این مراسم با اشاره به اولویت این هلدینگ در استفاده از توان داخلی برای جهش تولید، گفت: در حال حاضر ۶۲ پروژه تحقیق و توسعه در شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس در حال انجام است و سرمایه گذاری حدود ۴۰ میلیون دلار و ۲۶۲ میلیارد ریال برای تولید محصولات جدید، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین ارتقاء تکنولوژی و رفع موانع تولید صورت‌گرفته است.
مجتبی طاهری‌ نجف آبادی، تصریح کرد: در این زمینه از توان شرکت های دانش بنیان، استارتاپ‌ها،مراکز عالی پژوهشی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهش و فناوری پتروشیمی استفاده کرده‌ایم و موافقت نامه و تفاهم‌نامه‌های خیلی خوبی هم با این ارگانها داریم که انشاالله بتوانیم این کار را تداوم بخشیم.
وی سیاست هلدینگ خلیج فارس را سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و پژوهش برای رسیدن به دانش فنی و تکنولوژی روز و توسعه محصولات عنوان کرد و افزود: سه شرکت پتروشیمی نوری، شهید تندگویان و کارون، به عنوان شرکت‌های برتر هلدینگ در حوزه پژوهش و توسعه انتخاب شدند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: تولید محصولات جدید، تعریف پروژه‌های متعدد پژوهشی و همچنین اختصاص بودجه و زمان به کارهای پژوهشی و میزان دستیابی به اهداف تعیین شده در این پروژه‌ها از شاخص‌های اصلی ما برای انتخاب شرکت‌های برتر در این حوزه بود و امیدواریم تجربه این شرکت در سایر شرکت‌های تابعه هم تداوم پیدا کند و دانش و تجربه کسب شده در اختیار سایر شرکت‌ها حتی خارج از مجموعه هلدینگ هم گذاشته شود.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری به امضای مهندس جعفر‌ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از مهندس تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری، مهندس سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان و دکتر علیرضا صدیقی‌زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون به عنوان شرکت‌های برتر در حوزه پژوهش تقدیر شد.

 

عکس خبر پژوهش