به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مانا ، حمیدرضا مسعودی  در جمع خبرنگاران در کنگان با بیان اینکه طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی نخستین طرحی است که در آغاز سال جاری با بهره برداری از سکوی اصلی خود در بخش فراساحل به تولید گاز ترش می رسد، اظهار داشت: بهره برداری از این سکو پیش از موعد اعلام شده و با تلاش شبانه روزی تیم کارفرما و پیمانکاران طرح صورت گرفته است.
مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز ترش سکوی 14A  را 500 میلیون فوت مکعب معادل 14.2 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و افزود: این میزان گاز ترش از طریق یک خط لوله 32 اینچ به بخش خشکی انتقال می یابد.
مسعودی با اشاره به راه اندازی این خط لوله و همچنین خط انتقال مابین واحد دریافت گاز(U-100) فاز 14 و پالایشگاه نهم(فاز 12 ) گفت: در حال حاضر این خط لوله با تلاش کارفرما و شرکت های ایزوایکو، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (IDRO) به عنوان لیدر کنسرسیوم و پیمانکاران طرح در وضعیت عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی، اولویت بهره برداری از بخش فراساحل طرح ها، ادامه فعالیت های اجرایی موجود در ساخت ردیف و واحدهای پالایشگاه فاز 14 و استفاده از ظرفیت های فراورشی موجود در فاز 12 را دلیل انتقال گاز ترش سکوی فاز 14 اعلام کرد و افزود: توسعه بخش های باقیمانده در حوزه فراساحل فاز 14 پارس جنوبی مطابق برنامه درحال اجرا است، ضمن اینکه فعالیت های توسعه ای در بخش خشکی هم اکنون در مسیر مناسبی به پیش می رود.
بر اساس اعلام این مجری قرار است سکوی 14C به عنوان سکوی اقماری این فاز تا پایان شهریور ماه امسال به مرحله نصب و راه اندازی رسیده و فاز نخست این طرح مشتمل بر تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش عملیاتی شود.