به گزارش اکونا پرس،
حمید  کاویان در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، نمایشگاه را پل ارتباطی بین سازندگان داخلی و صنعت نفت خواند و گفت: شرکت های ایرانی نسبت به گذشته به ویژه در بخش هایی مانند پمپ و کمپرسورپیشرفت های خیلی خوب و قابل قبولی را داشتند که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: وظیقه ما به عنوان شرکت های تولیدی این است که ازسازندگان و تولید کنندگان ایرانی حمایت کنیم تا بتوانند روند رو به رشدی داشته باشند. در این راستا شرکت بهره براری نفت و گاز مارون با حمایت از شرکت های ایرانی تلاش کرده تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از داخل تامین کند.

به گفته کاویان، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در سال گذشته موفق به بومی سازی ۵ هزار و ۴۰۰ قطعه شده، در سال جاری نیز هم حدود ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه با توجه به توان بخش خصوصی و بخش فنی شرکت مارون بومی سازی شده است.

وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در کنار وظیفه اصلی خود، توجه ویژه ای به بحث مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست دارد که در این راستا می توان به بحث آبرسانی به غیزانیه اشاره کرد حتی الان هم تانکرهای آبرسان ما آنجا مشغول هستند. در بحث ساخت و نوسازی مدارس هم اقدام های ویژه ای انجام شده است. ساخت و بازسازی مساجد هم از طریق بسیج نفت و گاز مارون پیگیری می شود.