به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، بسپاران پتروشیمی بندرامام ؛ دارای واحدهای تولیدی پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک، پلی وینیل کلراید، پلی پروپیلن، بوتادین و لاستیک مصنوعی است که وظیفه تولید محصولات در زنجیره پلی الفینی را به عهده دارد و در سه ماهه سوم سال جاری موفق به کسب دستاوردهایی در بخش‌های مختلف شده است.

شرکت پتروشیمی بندرامام با تدوین استراتژی‌های وظیفه‌ای و نتایج حاصل آن در واحدهای عملیاتی و ستادی، به دستاوردهای مهمی دست یافته است. از مهم‌ترین این دستاوردها در بسپاران پتروشیمی بندرامام می‌توان به تولید بیش از ظرفیت واحدهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن سبک و همچنین راه اندازی راکتورهای واحد پلی اتیلن سنگین با استفاده از نرم افزار هوشمند MAPS اشاره کرد.

از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار در توسعه زنجیره تأمین قطعات و مواد شیمیایی می‌توان به داخلی سازی کاتالیست K2، ماده شیمیایی سدیم آلکیلاریل نفتالین (TAMOL- N) و ساخت قطعات خارجی حساس مکانیکی توسط صنایع داخل کشور، جهت جلوگیری از خروج ارز در سال جهش تولید اشاره کرد.

همچنین این مدیریت با استفاده بهینه از پتانسیل‌های داخلی و همچنین با همت و تلاش کارشناسان ابزار دقیق خود توانست سیستم کنترلی بخش‌های 600، 700، 900 واحد PVC را طراحی و تغییر دهد که این اقدام از هزینه‌های قابل توجهی جلوگیری کرده است.

شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام موفق شد تا پایان آذرماه امسال در مدیریت فنی و تولید بسپاران خود، شاخص ضریب تکرار حوادث فرآیندی (PSIR) را نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود ببخشد.