به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ رئیس منطقه عملیاتی سراجه قم با اعلام این خبر افزود: امروز (شنبه ۱۶ اسفند) و همزمان با هفته منابع طبیعی، یکصد اصله نهال از گونه های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی این منطقه در زمین نشانده شد.

مهندس سیدحسن سلیمانی گفت: در راستای اجرای سیاست های زیست محیطی صنعت نفت، طرح درختکاری و ایجای فضای سبز اطراف تاسیسات عملیاتی با هدف ارتقا استانداردهای زیست محیطی، مبارزه با خشکسالی و بهسازی محیط با کاشت بیش از هفت هزار اصله درخت مثمر به وسعت هفت هزار مترمربع در طول سه سال اجرا گردید.

مهندس سلیمانی با اشاره به چالش های کاشت درخت در این منطقه افزود: با توجه به شور بودن خاک این منطقه، توانستیم با جایگزین کردن خاک شیرین به توسعه فضای سبز اطراف تاسیسات اداری و عملیاتی منطقه سراجه قم چشم اندازی زیبا و ماندگار را رقم بزنیم.

وی پیرامون تامین آب موردنیاز جهت آبیاری فضای سبز این منطقه همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اقلیم گرم و خشک استان قم و همچنین دشواری و محدودیت در تأمین آب، ضمن بررسی موقعیت جغرافیایی حوزه عملیات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این منطقه جهت کنترل سیلاب و ذخیره آب حاصل از بارندگی در زمستان سال گذشته اقدام به احداث سد خاکی به‌صورت آبخیقل اززداری شد که با ذخیره آب باران جهت آبیاری فضای سبز و مصارف غیر شرب مورد استفاده قرار گرفت.

گفتنی است در آیین روز درختکاری و بصورت نمادین نهال هایی توسط مهندس سید حسن سلیمانی رئیس منطقه عملیاتی سراجه قم، مهندس قاسمی نژاد، رئیس HSE و احمدزاده، رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و جمعی از کارکنان  منطقه عملیاتی سراجه قم کاشته و آبیاری شدند.

منطقه عملیاتی سراجه قم از مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، به منظور ذخیره سازی گاز در فصول گرم سال به میزان بیش از یک میلیارد متر مکعب و باز تولید آن در چهار ماه پایانی سال و تامین پایدار شبکه گاز خط سراسری هشتم کشور برنامه ریزی شده است.