به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مدیر مهندسی و ساختمان این شرکت در این باره توضیح داد: در نتیجه تعامل سازنده متخصصان این شرکت و یک شرکت داخلی، مخزن تفکیک گر سه فازی برای استفاده و انتقال سیالات ترش منطقه خانگیران در شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، ساخته و در حال نصب در موقعیت عملیاتی قرار دارد.

مهندس پیمان ایمانی افزود: آلیاژ ورق ها و نازل های مورداستفاده در این مخزن با نود تن وزن و ظرفیتی معادل پنجاه متر مکعب، بر اساس استاندارد NACE که مناسب برای سیالات ترش می باشد ساخته شده است.

وی با اشاره به نقش کاربردی این مخزن در واحدهای بهره برداری گاز طبیعی اظهار کرد: نصب و استفاده از مخزن پیش گفته در تاسیسات شرکت نفت و گاز شرق باعث شتاب بخشیدن در تفکیک میعانات و آب از گاز تولیدی می شود و گاز خشک با کیفیت بهتری به پالایشگاه شهید هاشمی نژاد منتقل می گردد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت مخزن قبلی، مخزن جدید موجب کاهش ریسک عملیاتی، افزایش ظرفیت تفکیک گاز و در نتیجه تحویل حجم و دبی بیشتر از گاز به پالایشگاه یادشده می شود.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: به دلیل حساسیت در تجهیزات و مخازن مورداستفاده در واحدهای عملیاتی مرتبط با گاز ترش، تست های HIC و SSC روی ورق ها، رادیوگرافی PT و UT تمامی سرجوش ها و همچنین آزمایش فشار ایستایی با آب تحت فشار ۱۳۴ بار در زمان ساخت صورت گرفت.