به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و به نقل از اشکان فروتن، رئیس بهره‌برداری واحد بوتادین شرکت پتروشیمی جم، این شرکت موفق به ثبت رکورد تولید 100 هزار تن محصول 1 و 3 بوتادین در سال شد.

 

فروتن با اشاره به رفع مشکلات فنی واحد بوتادین گفت: در پی طرحی که برای تحقق تولید حداکثری محصول ارائه‌شده بود، پروژه‌ای برای بازطراحی قطعات داخلی تاور T-3031 تعریف شد که با همکاری یک شرکت داخلی و انجام اقدامات موردنیاز، واحد بوتادین پتروشیمی جم که پیش‌ازاین در تولید با ظرفیت بالا دچار مشکل بود موفق به ثبت رکورد تولید 100 هزار تن بوتادین در سال و تثبیت این عدد در بازه زمانی استاندارد شد.

رئیس بهره‌برداری بوتادین پتروشیمی جم ضمن اشاره به مشکلاتی که تاکنون مانع از دستیابی به ظرفیت حداکثری واحد شده بود، تصریح کرد: رسیدن به رکورد فعلی در حالی اتفاق افتاده که ما در سال‌های گذشته از 15000 تن در سال اول بهره‌برداری به‌مرور و با شیب ملایم میزان تولیداتی در مقادیر مختلف همچون 81 هزار تن در سال 93، 87 هزار تن در سال 95 و 898 هزار تن در سال 98 را تجربه کرده‌ایم و همواره تلاش برای ثبت ظرفیت نهایی واحد در دستور کار بوده است.

وی افزود: ظرفیت اسمی واحد بوتادین 115/000 تن در سال است که در حال حاضر هدف بعدی واحد به شمار می‌رود و در صورت نرمال بودن شرایط و دریافت خوراک با کمیت موردنظر ثبت این رکورد نیز دور از دسترس نیست.

واحد بوتادین اولین واحد از مجموعه فاز 2 مجتمع عظیم پتروشیمی جم از آذرماه سال 88 به بهره‌برداری رسیده و محصول 1 و 3 بوتادین که در تولید مواد گوناگونی ازجمله تایر خودرو کاربرد دارد را تولید می‌کند.