به گزارش اکونا پرس،
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به کارکرد بالای این توربین،کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت با نظارت و هماهنگی کارشناسان خدمات مهندسی تعمیرات ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیشنهاد تست و راه اندازی توربین مذکور را منوط به  انجام اقدامات  بازرسی و تست های مرتبط بر روی توربین اعلام نمودند. 

مهندس پژمان  قضائی پور افزود: پس از انجام این موارد که شامل بورسکوپ چک تیغه ها، بررسی مسیرها و مجاری هوا و روغن، بررسی تیغه‌های راهنما و وضعیت روان بودن روتور مولد گاز داغ، بورسکوپ چک هوزینگ بیرینگ های شماره ٢ و ٣ و بررسی کلیه قطعات و پراب های لرزش و دما بود، توربین مورد نظر نصب و با موفقیت در  مدار قرار گرفت.

وی گفت: نتیجه این اقدام، تزریق روزانه ٧٠ میلیون فوت مکعب گاز به میدان کرنج بود که بیش از 120 میلیارد ریال صرفه جوئی  مستقیم نیز در بر داشته است.

شایان ذکر است تعمیر توربین سولار مارس ٩٠ ایستگاه تزریق گاز کرنج، پیش‌تر به یک شرکت خارجی محول شد اما به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه، روند تعمیرات آن متوقف و به شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری عودت گردید.