به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ مهندس احمد رجبی مدیر تولید این شرکت، بابیان این خبر افزود: استقرار نظام مدیریت انرژی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مطابق با ابلاغیه وزارت نفت در همه ساختمان‌های ستادی این شرکت در تهران و منطقه عملیاتی سراجه قم صورت گرفت.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال گذشته با انجام مطالعات و تهیه دستور العمل‌های استاندارد، تأمین زیرساخت‌های لازم و برگزاری جلسات در جهت رعایت الزامات سیستم مذکور، طی سه مرحله ممیزی شامل ممیزی‌های عبوری، داخلی و خارجی از سوی شرکت صادرکننده گواهینامه، درنهایت این شرکت موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت انرژی (ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۸) شد.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل این شرکت در استقرار نظام مدیریت انرژی تصریح کرد: بخش مهمی از تلاش‌های صورت گرفته در جهت اجرایی شدن الزامات گواهینامه یادشده در شرایط کرونایی، مرهون همیاری و همدلی کارکنان و مدیریت های ذیربط در ستاد و منطقه عملیاتی سراجه بوده است.

مهندس رجبی همچنین یادآورشد، استقرار سیستم مدیریت انرژی در شرکتهای تابعه بهره برداری زاگرس جنوبی، شرق و غرب نیز با جدیت در دست اقدام می باشد.

براساس این گزارش؛ استقرار سیستم مدیریت انرژی علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و اثرات زیست‌محیطی دیگر، بهبود عملکرد انرژی شامل کارایی انرژی و بهره برداری و مصرف آن و در نهایت، کاهش چشمگیر هزینه های مرتبط با انرژی را بر اساس استانداردهای بین‌المللی و افزایش شاخص‌های بهره‌وری به همراه دارد.