به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس احمد محمدی روز یکشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ در نشست با رئیس و مسئولان جهاد دانشگاهی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: جهاد دانشگاهی برتری‌هایی نسبت به سایر موسسات علمی و پژوهشی کشور دارد و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تجربیات موفقی با این موسسه از جمله در ساخت مته‌های حفاری داشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای ساخت چند محصول فناورانه در حال مذاکره و رایزنی با جهاد دانشگاهی هستیم اظهار داشت: امیدواریم تا ماه آینده تعدادی از این طرح‌ها نهایی شده و برای امضای تفاهم‌نامه و قرارداد آماده شوند.

مهندس محمدی گفت: طراحی و ساخت سیستمVFD ، سیستم تصفیه پساب نمکزدایی، ساخت پودرهای میکروبی، ساخت دستگاه هات‌تپ و ساخت دمولسی‌فایرها از جمله این طرح‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ادامه گفت: یکی از نیازهای فعلی ما بکارگیری نمکزدایی یا بهره‌برداری پیش ساخته است که اعلام نیاز بیش از ۱۰ دستگاه از آنها را به سازندگان و تامین کنندگان داخلی پیشنهاد داده‌ایم که جهاد دانشگاهی و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این مهم مشارکت کنند.

در این نشست دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با ۴۰ سال تجربه، توانمندی خوبی در حوزه مسائل صنعت نفت دارد و علاقه‌مند به همکاری با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان مرجع صنعت نفت است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت می‌تواند جهاد دانشگاهی را به عنوان بازوی علمی و فناورانه خود بداند، افزود: امیدواریم طرح‌های مورد اشاره جنابعالی در سریع‌ترین زمان به نتیجه برسد.