به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، مهندس پژمان قضائی‌پور گفت:‌ این شرکت دارای تأسیسات آبرسانی مهمی است که برای تأمین آب تأسیسات، واحدهای عملیاتی و منازل سازمانی احداث شده‌اند اما با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، حدود ۶۰ درصد آب تولیدی این شرکت به صورت مستمر و روزانه به شهرها و روستاهای مناطق پیرامونی اختصاص می‌­یابد.

وی افزود: تعداد ۳۰ روستا از توابع شهرستان­های بهبهان، هندیجان و امیدیه  به صورت روزانه و مستمر از آب تولیدی آبرسانی سردشت زیدون با مجموع دبی ۲۰۰۰۰ متر مکعب بهره­ مند می‌‌شوند.

مهندس قضائی پور در ادامه به آبرسانی جایزان اشاره نمود و گفت: مقدار آب تولیدی تلمبه­ خانه جایزان ۱۷۰۰۰ متر مکعب در روز است که حدود ۶۰۰۰ متر مکعب از این آب به شهر جایزان و روستاهای تابعه و شهرک آزادی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تأسیسات آبرسانی چم نظامی بیان داشت: تولید روزانه این واحد آبرسانی ۱۸۵۰۰ متر مکعب است که ۳۰۰۰ متر مکعب آن به مصرف روستاهای آب باران۱- سربند- کوی ابوذر میانکوه و نمره یک میانکوه  می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه، نقش شرکت نفت و گاز آغاجاری در رفع بحران کم آبی شهر امیدیه در سالیان گذشته را یادآور شد و عنوان کرد: این شرکت از سال ۱۳۹۷ با احداث ۲۳ کیلومتر خط لوله ۱۶ اینچ آب در مسیر جایزان به امیدیه و تامین روزانه۱۰۰۰۰ متر مکعب آب جهت مصارف شهری این شهرستان، به رفع معضل کم آبی کمک نموده است و اخیراً نیز با تخصیص روزانه ۱۵۰۰۰ متر مکعب آب تولیدی خود به شهرستان امیدیه، به این مشارکت تداوم بخشیده است.

وی به نقش آفرینی شرکت آغاجاری در بحران اخیر تنش آبی خوزستان اشاره نمود و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یک‌دستگاه تانکر با ظرفیت ۱۸۰۰۰ متر مکعب به مدت سه ماه تا پایان فصل تابستان جهت روستا­های تحت تنش آبی در شهرستان رامشیر اختصاص یافت و در روزهای پیش‌رو نیز بنا به درخواست فرمانداری امیدیه دو دستگاه تانکر آب سیار جهت روستاهای بخش مرکزی امیدیه آماده همکاری است.

مهندس قضائی پور افزود: در مجموع آب تولیدی روزانه توسط آبرسانی‌های شرکت آغاجاری مقدار۸۰ هزار متر مکعب است که از این مقدار حدود ۵۵ درصد در اختیار امور آبفای مناطق همجوار تأسیسات جهت توزیع در روستاها و شهرهای مذکور قرار می‌گیرد.