به گزارش اکونا پرس،

مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا طراحی و ساخت این برج را نشانه‌ای از شکست تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور دانست و گفت: برج تقطیر که با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و بازدهی بالاتر نسبت به نمونه خارجی طراحی و ساخته شده است، حاصل اعتماد مدیرعامل مجموعه به متخصصین داخلی است. 

امید عازمیان افزود: طرف‌های خارجی به بهانه تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه حاضر به انتقال تکنولوژی ساخت این برج به کشور نبودند، در چنین شرایطی با اعتماد مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به متخصصین داخلی، طراحی و ساخت این برج عظیم و مهم به جوانان ایرانی سپرده شد تا این تجهیز غول پیکر با صرفه‌جویی دستکم سه میلیون یورو بار دیگر چرخ تولید واحد پارازایلن را به حرکت درآورد.

امید عازمیان تصریح کرد: این برج ۱۲۰۰ تن وزن و یکصد متر ارتفاع دارد و در روند طراحی و ساخت آن ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال داشته‌اند.

وی اظهار داشت: واحد پارازایلن تا پایان سال جاری به مرحله پیش راه‌اندازی خواهد رسید و محصولات پارازایلن و ارتوزایلن تولیدی این واحد به دیگر مجتمع ‌های پتروشیمی کشور ارسال می شود.

مدیر پروژه واحد پارازایلن پتروشیمی بوعلی سینا در پایان اذعان داشت: با راه اندازی این واحد، سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تولید محصولات پارازایلن و ارتوزایلن سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن با توجه به تولید پارازایلن و تکمیل چرخه اصلی تولید PET در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر سبب کاهش هزینه لجستیک و بدنبال آن افزایش سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان خواهد شد.