به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی، مهندس فرشید خیبری ضمن بیان اهمیت و تشریح اقدامات انجام شده در تعمیرات اساسی مرکز اندازه گیری خانگیران، از اتمام موفقیت آمیز و بدون حادثه این تعمیرات خبر داد و افزود: تعمیرات اساسی مرکز اندازه گیری بزرگترین رویداد تعمیراتی در منطقه خانگیران است که هر ساله در این بخش از تاسیسات تولید گاز که به مثابه شریان های اصلی تامین گاز در منطقه انجام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری و اینکه انجام این تعمیرات، مستلزم قطع کامل جریان گاز است، ازچند ماه قبل با هماهنگی با شرکت های پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، برنامه ریزی تلفیقی، نظارت بر تولید، نفت مناطق مرکزی ایران، عملیات انتقال گاز و شرکت ملی گاز ایران با هدف انجام این مهم در کمترین زمان ممکن برنامه ریزی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق تصریح کرد: این تعمیرات از ساعات آغازین روز ۲۶ مرداد ماه سال جاری شروع و طبق برنامه در روز ۳۰ مرداد ماه با انجام بیش از ۴۰۰ مورد درخواست کار تعمیراتی شامل اضطراری، اصلاحی و پیشگیرانه و صرف ۳۴۰۰ نفر ساعت با موفقیت به پایان رسید.

مهندس خیبری، تعویض و نصب مخزن جدید مایعات گازی را مهمترین بخش تعمیرات امسال دانست و افزود: جداسازی و خارج نمودن  مخزن قدیمی مایعات گازی پس از ۳۸ سال، سرویس و جابه‌جایی، نصب و اتصال مخزن جدید، مهمترین بخش کار در تعمیرات امسال بود که به یاری خداوند و همت همکاران با برنامه ریزی درست و تلاش شبانه‌روزی در کنار سایر فعالیت‌های برنامه شده به انجام رسید.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی دقیق و اجرای به موقع کلیه فعالیت‌ها افزود: تعمیرات اساسی و به ویژه تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری، فعالیتی است که حد اعلای کار گروهی در منطقه را به نمایش می گذارد و همه فعالیت‌ها با برنامه ریزی قبلی و هماهنگی کامل واحدهای تعمیراتی، نظارتی و پشتیبانی با برگزاری مداوم جلسات با راهبری مدیریت عملیات به انجام می رسد که جا دارد، صمیمانه از همه این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.

مهندس خیبری، با تاکید بر لزوم رعایت کامل نکات ایمنی و بهداشتی بیان داشت: در مدت تعمیرات اساسی، کلیه اقدامات با هماهنگی و نظارت کامل واحد HSE انجام و شاخص های های ایمنی و بهداشتی جهت جلوگیری از بروز حادثه و نیز شیوع بیماری کرونا رعایت شده است.

این گزارش می افزاید: این بخش از تعمیرات اساسی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، در شرایطی انجام شده است که به علت پاندمی بیماری کرونا و همچنین تقارن با دهه اول محرم اکثر ادارات دولتی در تعطیلی کامل بوده‌اند.