به گزارش اکونا پرس،

حضور ارجمند جناب آقای مهندس اوجی

مقام عالی وزارت نفت

با سلام و احترام، کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی تبریک وتهنیت عرض می‌نمایم.

همان‌گونه که آن‌جناب مستحضرید و به واسطه آغاز دوران خدمت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از نزدیک تجربه نموده‌اید، این شرکت به عنوان زادگاه صنعت نفت خاورمیانه، یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان و منطقه، تولید کننده ۹۵ درصد از خوراک پالایشگاه‌های ایران،  خوراک مجتمع‌های پتروشیمی منطقه و نیز بخش قابل توجهی از نفت صادراتی کشور، نقش بی‌بدیلی در پایداری جریان انرژی و اقتصاد ایران دارد.

قطعاً جنابعالی واقف هستید که صنعت نفت کشور و به‌طور ویژه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در سه‌سال اخیر، با سخت‌ترین دوران ۵ دهه گذشته، در اثر تحریم‌های ظالمانه، تورم شدید، کاهش بی‌سابقه نقدینگی در اختیار و اپیدمی کرونا، مواجه بوده است و البته این شرایط کماکان ادامه دارد.

هرچند در این دوران سخت و جنگ نابرابر اقتصادی، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و البته همه ارکان صنعت نفت افتخارساز ایران، به همت نیروهای متخصص و پاکدست و با تکیه بر گنجینه سترگ دانش و تجربه‌ سازمانی، برخلاف برخی شرکت‌های نفتی دنیا که در شرایط کرونایی، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های خود را متوقف ساخته و نیروها را ترخیص کردند، ضمن پایدار نگاه‌داشتن جریان انرژی کشور و ارسال نفت مورد نیاز صادرات، به فضل الهی پرچم توسعه و تولید را همچنان برافراشته نگاه داشته است.

شایان ذکر است که اجرای طرح‌های توسعه مخازن نفتی (از محل منابع مالی غیر دولتی) با اتکا به روش‌هایی که حسب نطق مهم آن جناب در مجلس شورای اسلامی نیز، مورد تایید و تاکید واقع شدند، تحقق یافته و بدین ترتیب نقشه شوم دشمنان ملت، کم اثر شده و ثبات شغلی تمامی نیروهای وابسته به عملیات، تضمین گردیده است.

رجای واثق دارم که در دوره مدیریت  آن‌جناب در وزارت نفت، با اتخاذ رویکردهای نوین و تدابیر گره‌گشا به ویژه در گستره‌ مناطق نفتخیز جنوب، علاوه بر فراهم آمدن زمینه پیشبرد بهتر اهداف تولید و طرح‌های توسعه و توجه موثرتر به چهار حوزه کلیدی منابع انسانی، افزایش تولید (با عنایت به دورنمای بازار نفت در دو دهه پیش رو) ، محیط زیست و مسئولیت‌های اجتماعی، رضایتمندی حداکثری تمام ذی‌نفعان حوزه بالادستی صنعت نفت فراهم گردد.

استمرار سلامت و توفیق آن جناب را از درگاه خداوند  آرزومندم.

احمد محمدی 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب