به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مجری طرح های توسعه تنگ بیجار و استمرار و نگهداشت تولید میادین غرب کشور، با اعلام این خبر گفت: عملیات حفاری چاه-۴۴ دهلران باهدف اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

مسعود اسمعیلی افزود: چاه پیش‌گفته با نصب تسهیلات و شیرآلات سرچاهی، شن¬گیر (StoneTrape)، خطوط لوله درون واحدی و ایجاد جاده دسترسی و خطوط لوله جریانی انتقال به طول بیش از ۱۰ کیلومتر، نفت استحصال‌شده را جهت فرآورش به واحد نمک‌زدایی دهلران انتقال می‌دهد.

وی یادآور شد: دبی و تولید اولیه چاه شماره -۴۴ دهلران روزانه یک هزار و ۵۰۰ بشکه در روز می‌باشد که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده تولید واقعی این چاه در آینده‌ای نزدیک افزایش می‌یابد.

وی درخصوص ویژگی‌های اجرای این طرح اظهار داشت:‌ حفظ، نگهداشت و افزایش تولید با استفاده از دانش فنی و توان متخصصان، پیمانکاران و سازندگان قطعات و تجهیزات داخل کشور بوده است که در شرایط سخت تحریم با اتکا به این منابع اجرا می‌گردد.

مهندس اسمعیلی ادامه داد: در همین ارتباط و به¬منظور افزایش تولید از این میدان، تکمیل ۴ حلقه چاه دیگر نیز در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری در مدار تولید قرار گیرند.

مجری طرح توسعه فاز ۲ تنگ بیجار و پروژه‌های غرب شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در پایان گفت: مطالعات و اجرای فعالیت‌های تحت‌الارضی و حفاری چاه -۴۴ دهلران توسط مهندسان و کارشناسان امور فنی این شرکت پیگیری و محقق گردید.

میدان نفتی دهلران ازجمله میادین مشترک در غرب کشور می‌باشد که در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب قرار دارد.