به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، وی با اشاره به نگرانی برخی همکاران در خصوص کاهش سطح ایمنی بدن و مبتلا شدن به کرونا پس از تزریق واکسن گفت: واکسیناسیون به هیچ وجه موجب کاهش سطح ایمنی بدن و یا مبتلا شدن به بیماری کرونا نمی‌‌شود و اساساً هدف از ترریق واکسن، آماده و بیدار ساختن سیستم ایمنی و آموزش آن در جهت خنثی ساختن حمله ویروسی است.

وی افزود: کسانی که پس از تزریق واکسن، دچار علائمی از ابتلا به کرونا می‌شوند، اغلب کسانی هستند که با افراد مبتلا ارتباط داشته‌اند و یا در دوره نهفتگی بیماری هستند و ممکن است خودشان هم اطلاع نداشته باشند. ضمن اینکه همواره تاکید می‌شود اگر افراد متقاضی دریافت واکسن هرگونه علائمی از جمله تب، سرفه، آبریزش بینی، تغییر در صدا و ... دارند می‌توانند با مشورت پزشک، واکسیناسیون خود را تا زمان رفع علائم به تأخیر بیاندازند.

دکتر صرامی ضمن ابراز خرسندی از ابلاغ وزیر نفت درخصوص لزوم انجام واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت در دوماه آینده گفت: همه واکسن‌هایی که در کشور در حال تزریق هستند، حدود دو هفته پس از تزریق، باعث تولید آنتی‌بادی و افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا می‌گردند و قطعاً از ابتلا به شکل شدید بیماری جلوگیری می‌نمایند؛ در نتیجه کارکنان صنعت نفت باید بدون هیچ‌گونه نگرانی و به‌منظور حفظ سلامت خود و دیگران، نسبت به انجام واکسیناسیون در مراکز معتبر اقدام نمایند.