به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، «مجید محمدپور» در مراسم آغاز به کار نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای اشتغال نیاز به تولید، برای تولید نیاز به سرمایه‌گذاری و برای سرمایه‌گذاری نیاز به جذابیت داریم، گفت: آیا در شرایط فعلی جذابیتی برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم؟ 

رئیس‌هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی شاهد مهاجرت گسترده سازندگان تجهیزات صنعت نفت به کشورهای مختلف از جمله ترکیه هستیم، تصریح کرد: آسان‌سازی شرایط سرمایه‌گذاری و جذابیت‌ها، سازندگان صنعت نفت را مجاب کرده که خطوط تولید و سرمایه گذاری‌ها در برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه انجام دهند. 

وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل با حمایت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بیان کرد: برگزاری این دو نمایشگاه، درصد ساخت داخل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را از ‌۷۰ به ‌۸۵ درصد افزایش داده و هم اکنون با توان داخلی می‌توانیم از تولید مواد شیمیایی و کاتالیست تا کمپرسور توربین، پیچ و مهره و اکثر تجهیزات پرمصرف را ایرانی‌سازی کنیم. 

او با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تأمین کالا و تجهیزات مگاپروژه «الماس ماهشهر» توسط سازندگان و صنعتگران ایرانی، بیان کرد: مناطق آزاد و تجاری این توان و پتانسیل را دارند که به هاب ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت تبدیل شوند. 

محمدپور با یادآوری اینکه هم اکنون ۴۰ درصد ظرفیت تولید سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت خالی و بدون استفاده مانده است، تاکید کرد: در شرایط فعلی هزینه‌های خودتحریمی‌های داخلی به مراتب بیشتر از تحریم‌های خارجی است. 

گفتنی است، نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۳ تا ۵ آبان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این گردهمایی تخصصی به نشانی www. ifeex. ir‎ مراجعه کنند.