به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی یران، مهندس علی رضایی مدیرعامل شرکتشرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: عملیات تعمیرات تاج چاه یادشده در حداقل زمان ممکن و باصرفه جویی قابل‌ملاحظه‌ای به انجام رسید.

وی در همین باره اظهار داشت: متخصصین شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، طی اقدامی جهادی با رعایت کامل الزامات ایمنی و به حداقل رساندن مخاطرات بالا در انجام این‌چنین عملیاتی که نیاز به استقرار دکل حفاری است، موفق به تعویض تاج چاه شدند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، با اشاره به تبعات استقرار دکل و تعویض تاج چاه افزود: در صورت استقرار دکل حفاری، نیاز به خارج کردن چاه از مدار تولید به مدت دست‌کم سه ماه و از دسترس خارج شدن حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در آستانه فصل زمستان بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این عملیات با تأمین کالا از منابع داخل شرکت و عدم آماده‌سازی محوطه برای استقرار و برپایی دکل که مستلزم صرف هزینه‌های چند میلیارد تومانی بوده اقدام شایسته‌ای به عمل آمد.

وی با تقدیر از گروه‌های ستادی و عملیاتی در انجام این تعمیرات گفت: این عملیات با برنامه‌ریزی و اجرا مدیریت امور فنی و خدمات فنی چاه های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با هماهنگی امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و همکاری گروه‌های فنی بخش خصوصی، شرکت حفاری شمال، شرکت نفت و گاز شرق و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب صورت گرفت.

مرکز بهره‌برداری تنگ بیجار و کمانکوه با تأمین بخشی از گاز غرب کشور در فصل سرما در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد. فاز اول این مرکز در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید. ظرفیت این مرکز فراورش روزانه ۷ میلیون مترمکعب گاز می‌باشد که پس از جمع‌آوری، به پالایشگاه گاز ایلام ارسال و همچنین میعانات گازی نیز توسط یک خط لوله ۶ اینچ به پالایشگاه ایلام منتقل می‌شود.