به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه خبری برق حرارتی، حمید بادرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به نیروگاه ری، گفت: نیروگاه ری گازسوز بوده و امکان مصرف سوخت مازوت در آن وجود ندارد.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه سوخت اصلی این نیروگاه گاز است، اما در شرایط اضطراری از گازوئیل هم استفاده می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۸ درصد سوخت نیروگاه گاز بوده و دو درصد از گازوئیل استفاده کرده است.
بادرستانی با بیان اینکه این مجموعه یک نیروگاه قدیمی و مربوط به ۴۰ سال قبل است، تصریح کرد: با توجه به مصرف و اهمیت تامین ولتاژ و کنترل ولتاژ جنوب تهران و صنایع جنوب تهران، نوسازی و بازسازی واحد‌های قدیمی در حال انجام است.
مدیرعامل نیروگاه ری گفت: امیدواریم طی چندسال آینده تمامی واحد‌های نیروگاه نوسازی شده و تبدیل به یک نیروگاه با کیفیت، با راندمان بالا و مجهز به تکنولوژی روز و با حداقل آلایندگی و تلفات شود.
بادرستانی با اشاره به ایجاد آلایندگی توسط نیروگاه ری، افزود: با توجه به اینکه ۹۸ درصد سوخت نیروگاه ری گاز است لذا آلودگی هوا ایجاد نمی‌کند.
وی با اشاره به اهمیت نوسازی واحد‌های نیروگاه ری، خاطرنشان کرد: نوسازی واحد‌های نیروگاه باعث می‌شود حداقل آلایندگی نیز از بین برود و راندمان نیروگاه بالا رود.