به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی، رئیس منطقه عملیاتی پارسیان در تشریح این خبر، گفت: این پروژه در راستای رعایت ضوابط پدافند غیرعامل و سهم ۲۰ درصدی مصرف انرژی ساختمان‌های اداری از محل انرژی‌های تجدید پذیر اجرا شده است.

مهندس کمال بلندپرواز جهرمی، افزود: میزان تولید برق سالانه توسط این سامانه به میزان ۶۴ هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت، با صرفه‌جویی معادل ۸۲۵ میلیون ریال (با توجه به نرخ مصوب ساتبا) است.

بلندپرواز جهرمی، گفت: با توجه به اینکه منطقه عملیاتی پارسیان از نظر جغرافیایی دارای میزان تابش و فضای مناسب جهت بهره‌برداری از انرژی خورشیدی است؛ تعداد ۸۰ عدد پنل خورشیدی ۳۹۰ واتی در قالب چهار ردیف ۲۰ عددی بر روی استراکچر گالوانیزه شده با پایه‌های بتنی مسلح نصب شده است و سالیانه از انتشار ۴۷ تن گاز گلخانه‌ای در سال جلوگیری می کند.

وی در پایان گفت: پروژه طراحی و نصب نیروگاه فتوولتاییک ۳۰ کیلوواتی لامرد با محوریت واحد مدیریت انرژی اداره برنامه ریزی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، توسط منطقه عملیاتی پارسیان و کارگروه انرژی این منطقه در مجتمع اداری لامرد اجرا شد.

منطقه عملیاتی پارسیان یکی از مناطق عملیاتی پنجگانه شرکت بهره‌برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی است که در جنوب استان فارس قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گازی پارسیان را تامین می‌کند.