به گزارش اکونا پرس،

 "مصطفی رجبی مشهدی" با اشاره به برنامه های تدوین شده به منظور مدیریت اوج بار امسال گفت: با بهره گیری از تجارب تابستان و زمستان سال 1400، یکصد برنامه عملیاتی برای مدیریت اوج بار تابستان امسال تدوین شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در سال 1400، تقاضای مصرف برق رشدی حدود 8 درصد را تجربه کرد، خاطرنشان ساخت: وزارت نیرو 100 برنامه عملیاتی را برای عبور موفق از تابستان 1401 برنامه ریزی کرده که از ابتدای دولت سیزدهم نیز در حال پیگیری است.
رجبی مشهدی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل خوب با وزارت صنایع، برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان امسال کاملا آماده ایم و با پشتوانه برنامه های تدوین شده ناترازی های تولید و مصرف جبران خواهد شد و انتشار جدول خاموشی ها در دستور کار نیست.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات، گام های بلندی برای افزایش ظرفیت تولید  برداشته شده است که با وجود مسیر دشوار، چشم انداز روشنی را فراهم می کند.
رجبی مشهدی گفت:  علاوه بر توجه به توسعه تولید، افزایش توسعه زیرساخت های شبکه هم در دستور کار است که می تواند پتانسیل خوبی برای شبکه برق ایجاد و پایداری شبکه را افزایش دهد.
رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر هیچ خاموشی در کشور ناشی از کمبود تولید و یا محدودیت انتقال برق نداریم. چنانچه خاموشی گزارش شده باشد ناشی از حوادث بر روی شبکه های برق است که اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: با توسعه و ارتقا نیروگاهها و شبکه های برق و همچنین مدیریت مصرف به گونه ای برنامه ریزی شده است تا در تابستان کمترین میزان محدودیت را داشته باشیم.