رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در بازدید از روند گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان گفت: پروژه احداث خط لوله انتقال گاز به این نیروگاه با هدف افزایش دامنه پایداری و استمرار تأمین گاز به آن تا پایان خردادماه تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین گاز این نیروگاه به‌عنوان یکی از پروژه‌های ملی مورد تأکید است، اظهار کرد: کارکنان شرکت گاز زنجان، مجموعه نیروگاه، برق منطقه‌ای و مسئولان استانی دست به دست هم داده‌اند تا این طرح به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین با بیان اینکه در دو پیمان درصدد تکمیل این پروژه هستیم، افزود: این طرح مستلزم دریافت انشعاب از کیلومتر ۲۳۸ خط لوله دوم آذربایجان و احداث یک رشته خط لوله انتقال اختصاصی با فشار عملیاتی ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع و طول حدود ۵ کیلومتر است.

سلیمانی‌نژاد تصریح کرد: با تکمیل این طرح شاهد تأمین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان به مقدار ۹۰ هزار مترمکعب در ساعت خواهیم بود که معادل ۲ هزار و ۱۶۰ مترمکعب گاز در روز با فشار ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند بر اینچ‌مربع است.

وی با بیان اینکه احداث واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هم‌زمان با واحدهای گازی ضروری است، ادامه داد: مقدار سوخت در این طرح براساس بازده ۴۰ درصد در واحدهای گازی و بازده کلی ۵۲ درصدی برای نیروگاه سیکل ترکیبی است.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این بازدید بیان کرد: راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان برای کشور و استان بسیار مهم است و هدف‌گذاری امسال استان تحویل ۳۵۰ مگاوات برق به شبکه برق کشور است.

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان در مرحله مطلوبی است، گفت: کارها به‌صورت شبانه‌روزی و جهادی در حال اجراست.