به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع­رسانی نفتخیز، کریم سلحشور در مراسم انعقاد تواقفنامه اجرای طرح های پژوهشی، کاربردی، توسعه ای و آموزشی در صنایع بالادستی و پایین دستی مخازن هیدروکربری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با دانشگاه صنعت نفت اظهار کرد: دانشگاه صنعت نفت 83 سال است که در صحنه صنعت نفت کشور فعالیت دارد و مولود صنعت نفت محسوب می شود.

وی افزود: بلافاصله بعد از تأسیس اولین چاه نفت در مسجدسیمان و همچنین آغاز به کار پالایشگاه آبادان برای تأمین نیروی انسانی، واحد آموزشی تأسیس و به تدریج به دانشکده و بعد هم دانشگاه نفت ارتقاء یافت؛ این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی صنعت نفت کشور محسوب می شود و رشته های تدریس شده هم با ابتکار خود کارکنان و مدیران این صنعت است.

رئیس دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: رشته های تدریس شده در دانشگاه را خودمان طراحی و به تصویب رساندیم؛ به تبع دانشگاه های دیگر هم با تأسی از ما نسبت به تدریس اقدام کردند.

سلحشور در ادامه با اشاره به پویایی و سرزندگی دانشگاه صنعت نفت و بروزرسانی مستمر آن تأکید کرد: در این دانشگاه خدمتگزار نفت هستیم و باید ظرفیت های خود را پیرامون صنعت نفت در پژوهش و رفع چالش های فناوری هدایت کنیم.

وی با اعلام خبر در حال تأسیس بودن چهار مرکز رشد بیان کرد: دغدغه صنعت نفت را داریم و مسائل این صنعت را مسائل خودمان می دانیم و باید برای حل موضوعات و مسائل مرتبط با نفت از کانال این دانشگاه و با نگاهی متمرکز بر فناوری های نوین اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه صنعت نفت عنوان کرد: یکی از موارد حسن کار و ویژگی های دانشگاه این است که اکثر مدیران صنعت نفت را آموزش داده و یک امتیاز مثبت برای دانشگاه محسوب می شود؛ دانشگاه صنعت نفت همواره کارها و آموزش های خود را مطابق با نیازهای صنعت نفت تطبیق می دهد.