به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول، مقاومت و پایداری پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهاسازی خرّمشهر از چنگال دشمنان انقلاب اسلامی و مقاومت ستودنی مردم دزفول در دوران موشک باران دفاع مقدس، یک نقطه عطف شگرف در تاریخ است که با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و به مددِ فداکاری‌های شهیدانِ فرزانه، و جانبازان و آزادگانِ قهرمان ایران اسلامی، به فرجام رسید.

امروز خرمشهرها در پیش داریم، امروز ریل وادادگی و تفکر ازخودبیگانگی فرهنگی، که حرکت در مسیر پیشرفت را مستلزم اضمحلال در نظامات جهانی می‌دانست، جای خود را به گفتمان اصیلی داده است که باور به توانمندی داخلی و شکفتن استعدادهای درونی ملت را، راه علاج دردها و حل مسائل پیش رو می داند.

امروز با اعتماد به دانشمندان، نخبگان، مدیران و کارگران صنعت نفت و با اتکا به ظرفیت ‌های دانش‌بنیان و اعتقاد به غنای تمدنی و تاریخی ایران عزیز و اسلام سرافراز می توانیم عرصه های نوینی را در صنایع نفت و گاز فتح کنیم.

الگوبرداری از ۳ خرداد در شرایط کنونی، یعنی تقویت تفکر دانش بنیان، وحمایت از جوانان‌نخبه­ ی این سرزمین، حمایت از تولید داخل و افزایش اشتغال و کارامدسازی صنایع نفت و گاز برای پیشرانی اقتصاد ملی.

سالروز سوم خرداد و حماسه فتح خرّمشهر و چهارم خرداد روز دزفول، فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب عقلانی خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.

 

اینجانب سالروز این فتح عظیم الهی را خدمت مردم صبور و مقاوم خرمشهر و آبادان، کارکنان صنعت نفت، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و به ویژه دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون کشور عزیزمان و همچنین خانواده بزرگ صنعت نفت را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ،در سایه هدایت های هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

 

علیرضا دانشی