به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، در این بازدید که روز پنجشنبه( ۱۲ خرداد ۱۴۰۱) انجام شد هیئت ۲۱ نفره کارکنان صنعت نفت عراق از تجهیزات مختص عملیات کشتن چاه از سطح (TOP KILL)  و امکانات عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای کنترل فوران بازدید کردند و علاوه بر آن توضیحات فنی-تخصصی جامعی درخصوص تجهیزات قدیمی و نوین به آنها ارائه شد.

اختراعات متعدد و طراحی و ساخت نوآورانه ‌تجهیزات کنترل فوران چاه‌های پرفشار نفت و گاز توسط کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب، شگفتی هیئت عراقی را به دنبال داشت و باتوجه به ظرفیت ها و فرصت‌های جدید شکل گرفته، دو مجموعه بر توسعه مباحث آموزشی و انتقال تجربه‌ها و دانش فنی تاکید کردند.

در ادامه از سوی کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توانمندی‌های این شرکت برای اجرای دوره‌های آموزشی کنترل فوران چاه با استاندارد IWCF و برگزاری دوره های تئوری و عملی حفاری و کار با دستگاههای  شبیه‌سازحفاری نظیر  شبیه‌ساز کنترل فوران( Drill sim5000)،  شبیه‌ساز لوله مغزی سیار(CTS5000)، شبیه‌ساز حفاری انحرافی(DOT Sim)، شبیه‌ساز مهندسی گل حفاری(Mud Sim)، مختص مهندسین ناظر عملیات حفاری و دیگر کارکنان دکل حفاری (حفار و گلشناس و دکلبان و... ) ارائه شد.

این دوره‌ها شامل دوره‌های تئوری و عملی سرچاهی و کار با دستگاه‌های شبیه‌ساز می‌باشد و آموزش معاونت حفاری مناطق نفتخیز جنوب امکانات و آمادگی اجرای این دوره در سطح بین المللی را داراست.

شایان ذکر است این بازدید در پی توافقات به‌عمل آمده در دیدار مدیران شرکت نفت بصره عراق از نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان در بهمن‌ماه سال گذشته برای افزایش همکاری‌های متقابل انجام شده است.

در چارچوب این توافقات هیئتی از کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب نیز در ابتدای سال جاری از شرکت نفت بصره عراق بازدید کردند.