به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمد رمضانی در جریان بازدید از روند ساخت واحدهای جدید نیروگاه طرشت با اشاره به قدمت ۶۰ ساله این مجموعه نیروگاهی، افزود: نیروگاه طرشت با برخورداری از چهار واحد بخار آلستوم با ظرفیت نامی ۵۰ مگاوات و سیستم خنک‌کن برج تر برای تامین برق تهران در دهه ۳۰ شمسی احداث شده است.
وی ادامه داد: با توجه به قدمت بالا، راندمان پایین (حدود ۲۰ درصد) و حجم بالای آب مصرفی (بالغ بر سه هزار مترمکعب در روز) واحدهای موجود،‌ جایگزینی ۶ واحد موتور گازسوز با ظرفیت نامی هر واحد ۹.۸ مگاوات با راندمان ۴۶.۳ درصد و بازنشسته کردن واحدهای فعلی در دستور کار شرکت مادرتخصصی برق حرارتی قرار گرفته است.
رمضانی با اشاره به اینکه ظرفیت واحدهای جدید مجموعا حدود ۶۰ مگاوات خواهد بود، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم دو واحد جدید نیروگاه تابستان امسال و چهار واحد دیگر را نیز تا پاییز سال جاری وارد مدار کنیم.
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی بازنشسته کردن نیروگاه‌های قدیمی و نوسازی واحدهای تولید برق حرارتی را یکی از رسالت‌های این شرکت مادرتخصصی برشمرد و گفت: اجرای این مهم یک گام اثربخش در راستای جمع‌آوری واحدهای قدیمی و انجام نوسازی در نیروگاه‌های فرسوده کشور است.