به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، روز چهارشنبه هشتم تیرماه سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در راس هیاتی متشکل از مدیران ارشد شرکت از پروژه پالایشگاه گاز یادآوران خلیج فارس بازدید کرد و جلسه ای به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه با کریم دل‌جوان مدیرعامل و دیگر مدیران این پالایشگاه برگزار کرد.

در این جسله انصاری نیک ضمن عرض خداقوت و آرزوی توفیق و موفقیت برای تمامی تلاشگران این پروژه ، اظهار داشت: در این نقطه جغرافیایی که این پالایشگاه در حال ساخت است روزی معرکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود و در آن زمان رزمندگان شجاع اسلام برای دفاع از خاک کشور عزیزمان در حال رشادت و جانفشانی بودند.

وی افزود: اگر بخواهیم قیاسی برقرار کنیم می توان عنوان کرد که آن زمان جنگ نظامی بوده و امروز در حال جنگ اقتصادی هستیم و انتظار می‌رود با سرلوحه قرار دادن مشی شهدا و ایثارگران ، امروز در جنگ اقتصادی هم همه جانبه تلاش و از خودگذشتگی بکنیم تا کشور عزیزمان در این جنگ اقتصادی بیش از پیش موفق و سربلند باشد.

انصاری نیک با اشاره به تامین مالی این پروژه توسط پتروشیمی بندرامام ، تصریح کرد: از جنبه اقتصادی پروژه پالایشگاه گاز یادآوران برای پتروشیمی بندرامام بسیار مهم و یکی از شروط حیات و بقاء بشمار می‌رود زیرا که در یک بازه زمانی ده ساله ، پتروشیمی بندرامام با کمبود خوراک بسیار شدیدی در واحدهای میعانات گازی مواجه شده و این واحدها زیر ظرفیت اسمی تولید می کنند که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های جغرافیایی و منابعی که در کشور و استان وجود دارد اتفاقی غیرقابل قبول است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه‌اندازی پالایشگاه گاز یادآوران بخش عمده‌ای از کمبود خوراک بندرامام مرتفع می‌شود و به همین منظور حمایت از این پروژه یک اقدام راهبردی و استراتژیک در جهت پایداری ، تولید حداکثری و‌ جهش اقتصادی برای پتروشیمی بندرامام محسوب می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پایان از تشکیل کمیته هماهنگی و تامین خوراک شرکت خبر داد و گفت: ما در بندرامام یک تیم تحت عنوان هماهنگی و تامین خوراک ایجاد و همکارانی را در راس آن قرار دادیم که به صورت مستمر و هفتگی در محل پروژه حاضر می‌شوند و ضمن گزارش‌گیری از روند پیشرفت پروژه ، همکاری و هم‌افزایی در راستای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه را هم در دستور کار خود دارند.

در ادامه جلسه مهندس کریم دل‌جوان مدیرعامل پالایشگاه گاز یادآوران ضمن خیرمقدم به دکتر انصاری نیک و هیات همراه ، اظهار داشت: در دوران مسئولیتی که در پالایشگاه داشتم این اولین مرتبه است که مدیرعامل و مدیران پتروشیمی بندرامام برای بازدید آمده‌اند که این علاوه بر ایجاد دلگرمی برای مجموعه ما ، نوید بخش همکاری های بیشتر است.

وی افزود: به تازگی و در شش ماه گذشته ما چارت سازمانی را تشکیل دادیم و مدیریت‌های مختلف را فعال کردیم و علاوه بر آن ، نفرات کارآموز جدید را به آرامی در حال اضافه کردن به امور شرکت هستیم که امیدواریم با این اقدامات روند کاری سرعت ببخشد و در بازدید بعدی شاهد پیشرفت بیشتری باشیم.

مدیرعامل پالایشگاه گاز یادآوران در پایان تصریح کرد: تا زمان راه‌اندازی و تکمیل پروژه ، کمک های زیادی را از پتروشیمی بندرامام نیاز خواهیم داشت و تمام تلاشمان بر این است که تا پایان سال جاری ارسال خوراک به بندرامام را آغاز کنیم و پس از آن به سوی تولید با حداکثر ظرفیت اسمی برویم.

گفتنی است طی این جلسه تمامی تجهیزات و زیرساخت‌ها و همچنین روند احداث پالایشگاه گاز یادآوران خلیج فارس مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و راه‌های دستیابی برای به بهره‌برداری رسیدن این پروژه در نزدیک‌ترین زمان ممکن ، پایش و بازنگری شد.