به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی، مهندس حسن ندافی در این رابطه گفت: طراحی و اجرای این سیستم به همت متخصصان واحد تعمیرات ابزار دقیق شرکت شرق با بهره‌گیری از امکات موجود و با کمترین هزینه انجام شده است و در اولین گام در چاه گاز ترش شماره- ۳۵ منطقه عملیاتی خانگیران با موفقیت اجرا شد. 

وی افزود: این سیستم نسبت به نوع قدیمی آن دارای مزیت‌هایی است که می‌توان به کاهش میزان خطا، عدم استفاده از گاز شیرین، کاهش تجهیزاتی از جمله بلوور پرتاب کننده آتش، شمع اشاره کرد. 

رئیس واحد تعمیرات ابزار دقیق نفت و گاز شرق تصریح کرد: این سیستم با استفاده از یک ترانس و ایجاد ولتاژ بالا در خروجی آن امکان ایجاد جرقه را فراهم می‌کند و از طرفی به دلیل وجود اکسیژن و گاز به عنوان ماده اشتعال‌زا فرآیند روشن شدن گودال آتش انجام می‌شود.

ندافی خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای این سیستم در چاه‌های گاز ترش علاوه بر سهولت، از منظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر است به گونه‌ای که نسبت به نوع قدیمی آن در هر چاه گازی، کاهش هزینه ۵۰۰ میلیون ریالی را در پی خواهد داشت.

 یادآور می شود، گاز تولیدی میدان گازی خانگیران به‌دلیل H2S بسیار بالا، یکی از مخاطره آمیز ترین میدان‌های گازی کشور به شمار می‌آید.