به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب، مهندس یونس عباسی‌لرکی اظهار داشت: با تلاش و پشتکار کارشناسان مجرب و متخصصان این مدیریت، به منظور صیانت در امر خطیر تولید و بهره برداری بهینه از تجهیزات ، اقداماتی صورت پذیرفت که در بخش خدمات فنی درون چاهی راندن رشته تکمیلی در 47 حلقه چاه، بررسی، خارج سازی و نصب شیر ایمنی درون چاهی3sv))، عمق‌یابی، رفع مانع، مانده‌یابی، نصب مجرابند، اندازه‌گیری فشار ایستا و بسیاری عملیات متنوع دیگر بر روی 192 حلقه چاه، تعمیر 855 مورد وسایل مختلف آزمایش چاه در کارگاه­های مربوطه انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش خدمات فنی سرچاهی انجام 163 فقره عملیات شامل تکمیل تاج چاه، جداره‌گذاری، بررسی شیرآلات درون چاهی و ... در حضور دکل، انجام 409 فقره عملیات شامل تعمیر شیرآلات سرچاهی و دیگر تجهیزات تاج چاه بر روی چاه­های بهره‌برداری و تعمیر 281 مورد وسایل و تجهیزات مرتبط با تاج چاه در کارگاه مربوطه انجام شده است.

مهندس عباسی‌لرکی گفت: در بخش عملیات پمپ‌های ویژه و مخازن حمل نیتروژن، انجام 36 فقره عملیات تأمین پمپ تراک به منظور  تزریق سیالات مختلف اعم از اسید، حلال، گازوئیل، گل حفاری، آب و ...، انجام 40 فقره عملیات تأمین پمپ نیتروژن به منظور فرازآوری ستون سیال درون چاه و همچنین جابجایی 900,438 گالن نیتروژن مایع با استفاده از مخازن ملکی حمل نیتروژن صورت گرفت.

وی افزود: صرف نظر از ارزش راهبردی این تجهیزات که با توجه به کمبودهای موجود نقش بزرگی در جلوگیری از توقف تولید و بخش قابل توجهی از تعهدات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دارند، صرفه اقتصادی قابل توجهی در پی داشته است.

 شایان ذکر است برخی از این تجهیزات مخصوص در کلاس‌های مختلف و با آلیاژهای ویژه که جهت استفاده در چاه‌های با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H2S TRIM) می‌باشد و در انحصار معدودی از شرکتهای خارجی قرار داشته که این مدیریت علیرغم شرایط خاص همه گیری بیماری کرونا و شرایط سخت محیطی و گرمای طاقت فرسا با احیاء و بکارگیری مجدد اقلام مذکور نقش بسزایی در امر مهم نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفتخیز جنوب را ایفا می‌نماید.