به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی، مهندس احمد رجبی، مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در این باره گفت: ارتقا ظرفیت سیستم‌های رادیویی با هدف دسترسی به تمامی امکانات ارتباطی شامل اطلاعات شبکه داخلی، برقراری ویدئو‌کنفرانس و امکان ارسال تصاویر دوربین‌های مداربسته با سرعت بالا در مناطق عملیاتی پارسیان، نار و کنگان، دالان، بندرعباس و ستاد شیراز صورت پذیرفت.

وی، با اشاره به ظرفیت لینک‌های قدیمی که فقط در جهت انتقال خطوط تلفن کاربرد داشت افزود: با تمهیدات صورت گرفته ظرفیت لینک‌های قدیمی که پیش‌تر در حدود ۸ تا ۱۶ مگابایت برثانیه بود اکنون به حدود ۱۰۰ تا ۴۳۰ مگابایت بر ثانیه ارتقا یافته است.

رجبی یادآور شد: شرح نیاز ارتقا و تعویض سیستم‌های رادیویی ۳۶ ایستگاه مخابراتی در میادین عملیاتی پیش گفته به همت اداره مخابرات ستاد تهران و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی اداره فاوا شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تهیه و اجرایی شد.

وی، در ادامه افزود: از نکات قابل توجه در اجرای این پروژه، می‌توان به سود و صرفه اقتصادی، بهره‌گیری از دانش فنی و تخصص نیروی انسانی کارآمد درون سازمانی و عدم به‌کارگیری مشاور و ناظر جهت طراحی مجدد و نظارت بر اجرای پروژه، اشاره کرد.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی، در پایان خاطر نشان کرد: پروژه مشابه‌ای نیز هم اکنون در مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با مشارکت مخابرات ستاد و فاوای غرب در دست اجرا قرار دارد.