به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت ایرانول، این بازدید با حضور محمد حسینی مدیرعامل ایرانول، عظیم کلانتری، رییس پژوهشگاه صنعت نفت، معاونان تولید، بهره‌برداری و طرح‌و‌توسعه شرکت برگزار و در مذاکرات صورت گرفته برگسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید شد.

بر اساس این خبر، در حاشیه بازدید از پژوهشگاه، رئیس پردیس پایین دستی و رؤسای پژوهشکده‌های پالایش و کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت به ارائه توضیحات فنی و معرفی پروژه‌های صنعتی مهم و در دست مطالعه پرداختند. دراین بازدید مدیر عامل ایرانول با تاکید بر توانمندی‌های بالای شرکت نفت ایرانول در حوزه دانش صنعت روانکار که مبتنی بر دهه‌ها فعالیت در این صنعت و توان بسیار بالای بخش پژوهش شرکت است و همچنین تجربه گران‌بهای پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بازوی پژوهشی شرکت ملی نفت ایران که ناشی از چند دهه فعالیت در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت است برعملیاتی نمودن تفاهم نامه فی‌مابین برای بهره‌برداری بهینه‌تر از ظرفیت‌های شرکت نفت ایرانول تاکید کردند.

حسینی تصریح کرد: همکاری در داخلی‌سازی مواد افزودنی و دستیابی به فرمولاسیون محصولات استراتژیک مورد نیاز خطوط تولیدی صنایع مختلف با هدف افزایش توان عملیاتی، ایجاد ارزش افزوده در محصولات و کاهش نیازمندی‌های خارجی، از مهمترین محورهای همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت است.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با برشمردن ظرفیت‌های تحقیقاتی و معرفی دستاوردهای این پژوهشگاه در همکاری با پالایشگاه‌های بزرگ کشور، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با دارا بودن سه پردیس «پژوهش و توسعه صنایع بالادستی نفت»، «پژوهش و توسعه صنایع پایین‌ دستی نفت» و «پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست» آماده همکاری با شرکت نفت ایرانول به منظور ارتقای تکنولوژی تولید روغن پایه به گروه دو و سه است.

در پایان، دو طرف بر ادامه جلسات تخصصی به منظور جمع‌بندی طرح فنی مشترک برای عملیاتی کردن توافقات در حداقل زمان ممکن تاکید کردند.